4 lekcje od Starbucksa, które możesz skopiować u siebie

Wczoraj byłem na rynku w Katowicach (po 12 latach).

To niesamowite jak wszystko się zmieniło.

Na ulicach tłumy, tramwaje, a nawet przeciwnicy PISu coś manifestują…

Ale ja odwiedziłem moją ulubioną kawiarnię …Starbucks.

Starbucks jest największą siecią kawiarnii na świecie i majstersztykiem marketingu.

To przez marketing są numerem jeden.

I choć naprawdę sporo można powiedzieć o ich marketingu to przedstawię Ci 4 proste pomysły, które warto od nich skopiować.

1. Starbucks to nie tylko kawa.

Oczywiście kawa jest produktem podstawowym (flagowym), ale nie tylko sprzedają kawę. Kiedyś czytałem, że kawiarnia typu Starbucks musi przedać co najmniej 300 kaw dziennie, aby wyjść na swoje. Coś w tym jest. Jednak Starbucks opanował do perfekcji upselling i crosselling.

W restauracji kupisz ciastka, kanapki, kubki, a nawet ziarna kawy.

To ważny element marketingu, bo bardzo często firma ma większy zysk z upsellingu, niż z produktu podstawowego.

Sam kupiłem 2 ciastka i paczkę kawy.

Kiedy piszę ten newsletter w całym pokoju unosi się zapach świeżo zmielonej kawy.

Uważam, że każda firma powinna wprowadzić produkt upsellowy i crosselingowy do swojej oferty.

Marketing nie cierpi słowa: jeden.

Jedna oferta, jeden kanał dystrybucji, jeden produkt.

2. Poznaj swoich klientów.

Można powiedzieć, że prawie wszyscy piją kawę. Jednak Starbucks doskonale wie, że ich kluczowymi klientami są ludzie z klasy średniej i wyższej. Bo to oni mogą sobie pozwolić na droższą kawę.

Zobacz jak wybór grupu docelowej jest istotny.

Ludzie z niższej warstwy społecznej piją kawę w domu. Więc ciężko ich przekonać do zakupu kawy na mieście.

To lekcja dla Ciebie. Kieruj reklamy do wąskiej grupy docelowej, nawet jeśli z produktu może korzystać cały świat.

3. Stwórz program lojalnościowy.

Tylko w USA około 10.4 mln klientów korzysta z programu lojalnościowego Starbucksa. Osoby, które korzystają z programu mogą liczyć na darmowe produkty (po wydaniu pewnej kwoty) lub atrakcyjne zniżki.

Dodatkowo Starbucks stworzył specjalną aplikację mobilną, dzięki której możesz płacić, gromadzić punkty lojalnościowe, a nawet zlokalizować najbliższą restaurację.

Bez noszenia kolejnej plastikowej karty.

4. Skoncentruj się na jakości.

Możesz mieć najlepszy marketing na świecie, ale jeśli masz słaby produkt to klienci nie wrócą. Dlatego cały czas poprawiaj jakość produktu.

Przykładowo pierwotna wersja Laboratorium Konwersji była utrzymywana na serwerach Amazona. Nagrania się tnęły i irytowały klientów. Aktualnie wszystkie materiały hostujemy na super szybkim serwerze vimeo.

Dodatkowo każdy materiał jest nagrywany w formacie FULL HD. Dzięki temu materiały nie tylko zapewniają wysoką wartość merytoryczną, ale też wizualną.

Następnie skoncentrowałem się na tym, czego klienci chcą i dodałem możliwość bezpłatnych konsultacji. To nawet nie jest mój pomysł, a pomysł klientów.

Dlatego staraj się cały czas zwiększać wartość tego co sprzedajesz. Zapewniając klientom wspaniałą jakość w atrakcyjnej cenie.

Od lat wierzę, że lepszy produkt wygra na rynku.

Mam nadzieję, że dzisiejsza lekcja będzie dla Ciebie prawdziwą inspiracją.

Adrian Kołodziej

Adrian Kołodziej jest ekspertem do spraw marketingu, budowania lejków sprzedażowych i generowania leadów. Jest czołowym liderem na rynku marketingu internetowego. Jego agencja reklamowa pomaga małym firmom zdobywać klientów przez internet. Swoja karierę rozpoczął w 2009 roku. W ciągu roku zbudował listę na 750 000 adresów. Od tamtego czasu zajmuje się generowaniem leadów, budowaniem list i projektowaniem całych kampanii dla klientów prywatnych.
Previous Post

Jak robić marketing na Instagramie?

Next Post

5 sposobów, aby wyróżnić swoje oferty

Next Post

5 sposobów, aby wyróżnić swoje oferty