Facebook Ads

7 pilnie strzeżonych tajemnic reklamy na Facebooku

Facebook Ads jest jedną z najlepszych form reklamy.

Bardzo skuteczna i w miarę tania…

Wielu reklamodawców uważa, że ich klienci nie przesiadują na Facebooku. To nieprawda.

W Polsce 8 mln ludzi w przedziale wiekowym 24-44 ma konto na Facebooku (a to jedna z najlepszych grup docelowych dla reklamy).

W tym wpisie zobaczysz jak osiągnąć sukces w reklamie na Facebooku.

Co składa się na sukces.

W ciągu ostatniego roku przeprowadziłem 863 testy.

I mogę stwierdzić, że najważniejszym czynnikiem sukcesu jest TARGETOWANIE + REKLAMA.

Błędy w jednym i drugim wypadku powodują wzrost kosztów.

O tym jak wybrać najlepszą publiczność pisałem tutaj.

Dziś zobaczysz jak stworzyć lepszą reklamę.

Dobra reklama na Facebooku

reklama_na_facebooku

Reklama na Facebooku składa się z kilku elementów:

  • nagłówka
  • tekstu
  • opisu
  • wyświetlanego adresu
  • wezwania do działania

Testowanie reklam jest kluczem. Gdyż dwie podobne reklamy przynoszą różne wyniki.

reklamy_na_Facebooku

Reklama różni się tylko obrazkiem. Jednak druga jest znacznie droższa.

Teraz zobacz jak stworzyć lepszą reklamę.

1. Nagłówek

Większość ekspertów używa od 3-5 słów. Masz jasno zasugerować co oferujesz w reklamie. Czasami warto użyć Power Editora, aby złamać schemat.

Spójrz:

przyklady_reklam_na_facebooku

Nikt nie stosuje tak długiego nagłówka. Co powoduje, że łatwiej złapać uwagę potencjalnego klienta. Pamiętaj, że czerwone ferrari najbardziej błyszczy na tle białych mercedesów.

2. Tekst.

Najlepszy tekst składa się z 15 słów. Ponadto umieszczenie słów „Ty”, „Twoja” i „Ciebie” podnosi klikalność w reklamę.

Jednak, gdy reklama jest kierowana do zupełnie obcych osób warto stworzyć dłuższy tekst.

Spójrz:

przyklad_reklamy

Już w reklamie umieszczam wartościowe informacje, dzięki czemu zyskuję zaufanie, zanim publiczność pojawi się na blogu.

Dla zainteresowanych reklama miała 2.095% CTR.

3. Opis

Opis powinien podsumować Twoją ofertę. Najlepsze reklamy mają od 5 do 25 słów. U mnie najlepiej się sprawdza podsumowanie + wezwanie do akcji. Zastanów się jakie korzyści uzyska potencjalny kupiec jeśli kliknie w reklamę i przejdzie na stronę.

Spójrz na reklamy w 1 punkcie.

4. Wyświetlany adres

W tym miejscu możesz wpisać slogan reklamowy, albo skrócić adres (jeśli jest długi). Wyświetlany adres nie ma większego znaczenia przy tworzeniu reklam.

ezgif.com-video-to-gif

5. Wezwanie do działa (Call The Action).

wezwanie_do_dzialania_cta

Jeden z istotnych i często zaniedbywanych elementów reklamy. Moje badania pokazują, że reklamy bez przycisku CTA są zazwyczaj o 37% droższe (w modelu CPC) niż z przyciskiem!

Wybierz przycisk, który idealnie pasuje do tego co oferujesz.

6. Obraz

Uważam, że obraz decyduje w 75% o sukcesie reklamy. Niektórzy uważają, że w 80%. Nie ma co się szczypać o 5% – obraz jest najważniejszy. Jeśli dodajesz zdjęcie, najlepiej dodać zdjęcie na którym jest twarz. Ludzie lepiej reagują na twarze, niż na przedmioty.

U mnie najlepiej sprawdzają się ilustracje. Są znacznie skuteczniejsze niż zdjęcie twarzy.

Pisałem o tym tutaj.

7. Wielki sekret reklamy – trzymany w ukryciu przez najlepszych.

Wiesz co się stanie, gdy wyjdziesz z tego bloga i przestaniesz czytać artykuł? Zobaczysz moją reklamę w której poproszę Cię o podanie maila na tej stronie.

Czemu? Bo miejsce docelowe z którym styka się potencjalny klient na początku jest tak samo ważne jak targetowanie i kreacja reklamowa.

Nigdy nie wysyłaj obcej osoby do stron, gdzie prosisz ją o maila. Najpierw wyślij ją do artykułu, nagrania wideo, notki na Facebooku, fanpage, a później drugą reklamą do strony, gdzie może wpisać maila.

ile-kosztuje-reklama-na-facebooku

(efekt stosowania tej strategii)

W ten sposób obetniesz koszty reklamy i zwiększysz zaufanie do marki.

Na Facebooku nie ma sensu sprzedawać obcym osobom. Gdyż brakuje czynnika jakim jest zaufanie.

ezgif.com-video-to-gif

Tags:
Adrian Kołodziej jest ekspertem do spraw marketingu, budowania lejków sprzedażowych i generowania leadów. Jest czołowym liderem na rynku marketingu internetowego. Jego agencja reklamowa pomaga małym firmom zdobywać klientów przez internet. Swoja karierę rozpoczął w 2009 roku. W ciągu roku zbudował listę na 750 000 adresów. Od tamtego czasu zajmuje się generowaniem leadów, budowaniem list i projektowaniem całych kampanii dla klientów prywatnych.
Next Post

Instagram i hasztagi – czy zwiększają ilość obserwujących?