8 błędów jakie musisz unikać jeśli chcesz osiągnąć sukces z reklamą na Facebooku

Może kupiłeś już reklamę na Facebooku, ale ta okazała się stratą pieniędzy?

Wydałeś ciężko zarobione pieniądze, a efekty były marne.

Dlaczego tak się dzieje?

W tym artykule dowiesz się dlaczego dla jednych reklama jest skuteczna, a dla innych nie.

I pokażę Ci jak reaktywować kampanie, aby przynosiły zamierzone efekty.

POWIĄZANE: Jak robić tanią reklamę na Facebooku

1. Nie znasz potencjalnego klienta.

Zadaj sobie pytanie: kto jest Twoim idealnym klientem? Jaki ma problem, który chce rozwiązać? Jakie ma marzenia i aspiracje?

Jeśli nie masz wiedzy lub absolutnej pewności kim jest idealny klient, po prostu nie osiągniesz zamierzonych wyników.

Większość reklamodawców nie bada kim są klienci, ponieważ nie jest to tak ekscytujące jak tworzenie reklamy.

Bez krystalicznej wizji kim jest klient, nie będziesz robił dobrego marketingu.

Więc najpierw przeprowadź badania, zanim przejdziesz dalej.

2. Kiepski proces sprzedaży

Pamiętaj reklama na facebooku jest tylko źródłem ruchu. Niesie Twoją wiadomość w świat, ale jeśli content i oferta jest słaba, to zgadnij co się stanie?

Twoje reklamy nie będą pozyskiwać klientów.

Musisz mieć nieodpartą ofertę i content, który przekonuje idealnych klientów.

Oto przykład oferty mojego klienta z branży fitness.

Dlatego zanim zaczniesz myśleć o reklamowaniu firmy za pomocą reklam na Facebooku, najpierw przemyśl proces sprzedaży.

Sam proces zdobywania klienta różni się w zależności od branży, rynku i ceny produktu.

Jeśli masz sklep internetowy musisz skupić się na upsellingu i crossellingu. Jeśli sprzedajesz kurs online, możesz tworzyć lejki sprzedażowe prowadzące do webinaru.

POWIĄZANE: Jak sprzedawać za pomocą webinarów

Jeśli sprzedajesz drogi produkt możesz reklamować bezpłatną konsultację/analizę.

Proces sprzedaży musi być przemyślany, aby reklama na Facebooku działała.

Tak wygląda projektowanie procesu sprzedaży przed włączeniem reklam:

Nie masz pomysłu na proces sprzedaży? Możemy Ci pomóc zaprojektować proces sprzedaży skrojony pod Ciebie. Wystarczy wejść tutaj.

3. Brak strategii

Oto jak wygląda rzeczywistość…

Większość ludzi przeskakuje bezpośrednio do menedżera reklam i zaczyna tworzyć reklamy.

A potem Ci sami ludzie zastanawiają się dlaczego reklama nie działa.

Cóż, bądźmy szczerzy…

Nawet małpa może nauczyć się klikać przyciski w menedżerze reklam… i stworzyć kampanię.

Jednakże to strategia robi różnicę. Większość ludzi nawet nie wie, jakie są ich wskaźniki KPI (Key Performance Metrics – kluczowe metryki osiagów reklamy).

Kiedy pomagam klientom w ich kampaniach, pierwszą rzeczą, którą robimy, jest:

Określenie wskaźników KPI np.

– wzrost liczby fanów
– zwiększenie ilości leadów
– zaangażowanie
– ilość kliknięć
– sprzedaż
– itp.

Na podstawie skuteczności strony, czy oferty wiem ile potrzebuję kliknięć/leadów, aby wygenerować sprzedaż.

Wiem, ile musimy wydać, aby osiągnąć zamierzony cel. Po prostu mamy  jasną strategię, zanim przejdziemy do menedżera reklam.

Jak możesz śledzić wyniki kampanii, jeśli nawet nie wiesz co chcesz śledzić?

4. Za mało testujesz

Musisz przetestować wiele różnych odmian reklamy, aby znaleźć najlepsze kombinacje odbiorców i reklamy (jej treści oraz formy wizualnej).

Załóżmy że tworzysz kampanię i kierujesz ją tylko do jednej określonej grupy odbiorców- jedna wiadomość i jedna reklama.

Ile testowałeś odmian?

Tak ..tylko JEDNĄ i to jest problem.

Tak robi większość ludzi,.

Teraz wyobraźmy sobie drugi scenariusz, w którym tworzysz kampanię i kierujesz ją na 10 różnych odbiorców, z 3 różnymi wiadomościami, i 3 różnymi reklamami.

Teraz testujesz 90 różnych odmian, co oznacza, że masz 90 razy większą szansę na sukces.

Jest to jedna z podstawowych, ale najbardziej pomijanych części tworzenia i uruchamiania dochodowych kampanii reklamowych na Facebooku.

5. Wiesz lepiej, niż algorytm.

Algorytm Facebooka jest mądrzejszy od Ciebie. Wie wszystko co się dzieje na Facebooku. Jednak większość reklamodawców stara się kontrolować wszystko i ograniczać moc tej bestii.

Często ludzie starają się celować do  wąskiej publiczności ponieważ uważają, że daje im to największą szansę na sukces.

Więc ograniczają wiek…

Zawężają zainteresowania…

itp…

To duży błąd.

Musisz zrobić dokładnie odwrotnie.

Aby uzyskać najlepszą wydajność reklam, algorytm potrzebuje więcej swobody.

Dlatego kierowanie reklam do szerszej grupy odbiorców działa znacznie lepiej, niż w przypadku wąskiej grupy docelowej.

Jeśli ktoś powie Ci coś przeciwnego, po prostu nie wie, o czym mówi.

6. Podejmowanie decyzji na podstawie emocji

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się że włączyłeś kampanię, a następnie sprawdzałeś wyniki co kilka godzin…a nawet minut?

To kuszące, wiem.

Wydajesz swoje ciężko zarobione pieniądze prawda?

Przecież nie chcesz inwestować pieniędzy w reklamy, które nie działają.

Ale reklama na Facebooku musi być projektowana na podstawie analizy i danych.

Bez założeń
Bez domysłów
Bez emocji

Jeśli chcesz odnieść sukces, podejmuj decyzje wyłącznie na podstawie PRAWDZIWYCH danych i liczb.

Więc zdaj sobie sprawę, że pieniądze, które inwestujesz w reklamy mogą nigdy się nie zwrócić (szczególnie, gdy nie masz planu).

7. Nie używasz retargetowania

Zerknij na poniższy zrzut ekranu.


Wydałem 567,77 zł a zarobiłem 41 790 zł (pozyskują klienta po 8,11 zł)

Najlepsze wyniki zawsze będziesz miał w kampaniach retargetingowych. Tak się dzieje, bo celujesz w ludzi którzy już cię znają.

To Twoja CIEPŁA publiczność.

Większość nowych ludzi po prostu nie zrobi tego, co oczekujesz. Dlatego musisz skonfigurować odpowiednią kampanię retargetingową.

8.  Nie optymalizujesz.

Zbyt wielu ludzi po prostu zbyt wcześnie się poddaje.

Zapamiętaj: Reklama na Facebooku jest dla cierpliwych.

Zazwyczaj po uruchomieniu nowej kampanii nie osiągasz zamierzonych efektów. Rzadko zdarza się, aby przy pierwszej próbie wszystko pracowała jak należy.

Niestety, większość ludzi ma wyimaginowane oczekiwania i kiedy coś nie zadziała…

Są rozczarowani i po prostu się poddają.

Ale to tylko część procesu…to tylko część nauki.

Po uruchomieniu nowej kampanii odczekaj od 4-7 dni, a następnie przenieś dane do arkusza kalkulacyjnego.

Zobacz ile wydajesz, jaki był Twój koszt za kliknięcie, koszt za akcję klienta (np. zapis na listę), koszt za sprzedaż itp.…

Sprawdź wszystkie liczby i na podstawie danych określ, która część jest najsłabsza.

Wspomniałem już, że powinieneś skonfigurować KPI, zanim tkniesz menadżera reklam.

Po przeniesieniu danych do arkusza określ, który wskaźnik KPI jest zbyt wysoki.

Być może współczynnik konwersji na stronie docelowej jest poniżej wskaźnika KPI.

Zatem skup się tylko na tym.

Popraw KPI i obserwuj co będzie dalej.

To jest proces.

Nie ma złych danych. Wszystkie dane coś mówią.

Udoskonalaj reklamy i proces sprzedaży, a Facebook wygeneruje dla Ciebie mnóstwo nowych klientów.

Dzięki temu zbudujesz maszynę, która generuje niezły zwrot z inwestycji. Wtedy możesz bawić się skalowaniem.

Potrzebujesz pomocy z reklamą, albo z lejkami sprzedażowymi? A może po prostu szukasz nowych pomysłów na rozwój swojej internetowej firmy? Sprawdź Laboratorium Konwersji. Miejsce, gdzie uzyskasz odpowiednią wiedzą marketingową i wsparcie w postaci konsultacji własnego biznesu.

Adrian Kołodziej jest ekspertem do spraw marketingu, budowania lejków sprzedażowych i generowania leadów. Jest czołowym liderem na rynku marketingu internetowego. Jego agencja reklamowa pomaga małym firmom zdobywać klientów przez internet. Swoja karierę rozpoczął w 2009 roku. W ciągu roku zbudował listę na 750 000 adresów. Od tamtego czasu zajmuje się generowaniem leadów, budowaniem list i projektowaniem całych kampanii dla klientów prywatnych.
No Previous Post
Next Post

Targetowanie reklam na Facebooku

Next Post

Targetowanie reklam na Facebooku