9 sposobów na lepszy marketing

Rok 2017 był ciekawy. Coraz więcej ludzi zaczęło korzystać z Facebooka, Snapchata, czy Youtuba. Więc wydaje się, że musimy z tego korzystać. Osobiście uważam, że działania w social mediach są mało skuteczne. Tylko nieliczni mają z tego zysk. Ponadto, social media zżerają mnóstwo czasu. Dlatego przedstawię Ci kilka dobrych pomysłów jak promować swoją firmę w 2018 roku.

Król jest jeden: Lista Adresowa.

Myślę, że 85% zysków każdej internetowej firmy płynie z listy adresowej.

Oczywiście samo posiadanie listy nie gwarantuje sukcesu. Musisz pisać wiadomości, pielęgnować relacje i wysyłać dobry kontent.

Nasze skrzynki mailowe są coraz bardziej przepełnione. Ale jeśli wysyłasz naprawdę dobry kontent to ludzie będą otwierać Twoje maile, całkowicie ignorując konkurencję.

Według mnie od listy zależy przyszłość Twojej firmy.

Niestety skuteczność email marketingu spada i dostarczanie maili jest coraz trudniejsze. Systemy antyspamowe bardzo szybko mogą oznaczyć Twoją wiadomość jako spam. Im masz większą listę tym ryzyko jest większe.

Nie chcę siać paniki, ale jeśli raz zostaniesz uznany za spamera …masz poważne kłopoty. Dlatego proponuję, abyś zrobił porządki na swojej liście.

Przenieść na osobną listę ludzi, którzy w ciągu 180 dni nie kliknęli w żaden link, albo nie kupili. To sprawi, że będziesz się komunikował tylko z tymi, którzy chcą czytać.

Sam zamierzam wyrzucać z listy osoby, które w ciągu 90 dni nie zareagowały na mojego maila.

Skup się na tekście, który masz na stronie.

Większość marketerów nie przykłada uwagi do tego co ma na stronie. Ich strony docelowe nie przedstawiają żadnej wartości dla klienta.

Jeśli oferujesz raport napisz dlaczego mają go pobrać. Daj im silny powód. Testuj również szablon stron docelowych. Gdy piszesz ofertę nie pisz ją na szybko. Przeprowadź najpierw badania, pomyśl nad konceptem, a dopiero potem siadaj do pisania.

Ludzie zazwyczaj nie kupują Twojego produktu, bo oferta nie budzi żadnych emocji.

Kiedy masz ofertę zacznij ją testować. Ostatnio zwiększyłem długość oferty, a tym samym podwoiłem konwersję.

Zbadaj kim są Twoi klienci

Twoje działania marketingowe muszą być skupione na kliencie. Dlatego musisz poznać swoich klientów i zobaczyć co ich łączy.

Zastanów się ile mają lat, jakiej są płci, co lubią, kogo obserwują w social mediach. Im masz więcej informacji na temat rynku, tym możesz robić lepsze reklamy, oferty, maile itd.

Często marketerzy mają jakiś produkt i chcą go sprzedać liście. Tymczasem powinno być odwrotnie. Najpierw należy zapytać co ludzie chcą kupić, a potem znaleźć produkt. Wtedy marketing jest prostszy.

Umieść czat na stronie.

Krążą plotki, że Facebook stanie się konkurencją dla LiveChata.

Pamiętaj, że wielu klientów ma pytania i wątpliwości przed zakupem. Dlatego umieszczenie chatu na stronie potrafi znacząco podnieść konwersję.

Jeśli nie chcesz odpowiadać na pytania klientów to przynajmniej podczas premiery Twojego produktu umieść chat na stronie. Może stracisz trochę czasu, ale przekonasz więcej klientów.

Recykling treści.

Marketerzy lubią być aktywni. Ciągle robią nowe nagrania, piszą kolejne posty, tworzą nowe oferty.

Tymczasem to błędne koło.

Lepiej jest recyklingować treści, którą kiedyś stworzyłeś. Zrobiłeś dobre nagranie? Możesz nagrać nowy początek, a treść wrzucić ze starego nagrania.

Piszesz maile? Umieść je na blogu, a dzięki temu zwiększysz ruch organiczny i powiększysz swoją listę. Jest wiele możliwości recyklingu treści. Niektórzy blogerzy ze starych postów na blogu robią książkę, a inni przerabiają książkę na kursy wideo.

POPUP.

Masz ofertę w formie wideo? Nie każdy będzie ją oglądał. Dlatego dodaj exit popup. Gdy ludzie chcą wyjść z widea, daj im możliwość przejścia do oferty w formie tekstowej. Takie posunięcie zwiększy Ci sprzedaż.

Wykorzystaj JV.

Najskuteczniejszą kampanię zrobisz z partnerami. Oni mają na swoich listach osoby, które mogą kupić Twój produkt. Dlatego dobrym pomysłem jest współpracować z konkurencjom, albo płacić im za wysyłkę maili.

Twoimi partnerami nie muszą być wyłącznie ludzie z Twojej branży. Czasami możesz wykorzystać listy z pokrewnych branż. Ważne, aby wysyłać mailing osobom, które są potencjalnie zainteresowane. Dla przykładu mając produkt o odchudzaniu, możesz szukać klientów na listach z horoskopami. Gdyż grupa docelowa jest ta sama.

Dywersyfikacja ruchu.

Zauważyłem, że większość firm opiera się o jedno źródło pozyskiwania klientów. Gdy źródło wygasa …firma zaczyna mieć problemy. Staraj się pozyskiwać klientów na różne sposoby.

Im więcej źródeł ruchu tym lepiej.

Przykładowo jeśli twoim głównym źródłem klientów jest Facebook to postaraj się do swoich działań dodać SEO, czy AdWords. Nawet jeśli masz z tego mniej ruchu i słabszą konwersję. Bo w ten sposób zabezpieczasz swoją przyszłość.

Rób to co działa.

Przedsiębiorcy mają tendencję do skupiania się na nowościach. Tymczasem największe pieniądze są tam, gdzie coś działa. Skoro webinary są Twoją najskuteczniejszą metodą pozyskiwania klientów, to rób webinary. Mój klient Wojciech Orzechowski robi tylko 1 webinar miesięcznie. I to jest jego główna metoda zdobywania klientów. Działa wyśmienicie.

Mam nadzieję, że ten mail był dla Ciebie interesujący. Masz jakiś problem w firmie? Chcesz poznać moją radę? Napisz w komentarzu z czym masz problem.

Comments are closed.