Błąd 404, a pozycjonowanie stron

W pewnym momencie każda firma rozważy strategię SEO. SEO nigdy nie daje tyle ruchu co PPC (np. AdWords, Facebook Ads), ale za to daje dobrej jakości leady. Bardzo często klienci zdobyci za pomocą SEO są po prostu więcej warci.

Strategia SEO składa się z kilku elementów:

  • linki
  • optymalizacja treści
  • oraz optymalizacja serwisu

Dziś skupmy się na błędzie 404. Na pewno miałeś sytuację, że trafiłeś na stronę i zobaczyłeś napis „nie znaleziono strony”.

Wierz mi, że strona 404 to najbardziej irytująca strona na jaką może trafić czytelnik.

Badania pokazują, że 3 na 4 odwiedzających, którzy trafili na stronę 404, od razu ją opuścili. Dlatego musisz regularnie monitorować serwis i usuwać niedziałające linki.

Oto główne przyczyny 404

1. Błędny adres

Często modernizując serwis możesz usunąć, albo przenieść treść pod inny adres. Gdy użytkownik wejdzie po stary adres zobaczy stronę 404.

Pomoc techniczna Google uważa, że błąd 404 nie wpływa na ranking. Innego zdania są specjaliści SEO. Błąd 404 wpływa na wskaźnik odrzuceń. Przykładowo kobieta szuka „różowych szpilek”. Wyświetla się jej strona błędu i opuszcza serwis. W ten sposób błąd 404 wpłynie na ranking.

Dlatego, gdy wyświetla Ci błąd 404 należy poprawić adres, albo użyć przekierowania 301 i odesłać użytkownika do poprawnego adresu.

Problem pojawia się, gdy sam użytkownik źle wpisze adres strony.

Wtedy zadbaj, aby Twoja strona 404 przepraszała za błąd, zawierała linki do najnowszych artykułów i najczęściej czytanych kategorii.

2. Strona została przeniesiona, ale nie użyto przekierowania 301.

To najczęstszy błąd. Kiedy tak się stanie należy jak najszybciej ustawić przekierowanie. Ustaw przekierowanie 301, a następnie zaktualizuj wszystkie wewnętrzne linki, które prowadzą do błędnego adresu.

Wiem, że to czasochłonne, ale warto.

3. Po usunięciu strony

Ustaw przekierowanie na inną, ważną dla Ciebie stronę. Dobrym oprogramowaniem, które pomoże Ci zapanować nad stroną jest wtyczka Yoast SEO Premium.

Z poziomu wtyczki możesz ustawić przekierowania. Wtyczka jest płatna, ale warta swojej ceny.

Znajdowanie błędów 404.

Żeby znaleźć błędy musisz skorzystać z Google Search Console. Wchodzimy w zakładkę „indeksowanie” → Błędy indeksowania
W raporcie zauważysz listę wszystkich błędów 404 znalezionych przez Google w Twojej witrynie.

Następnie korzystając z Yoast SEO możesz wstawić przekierowania.

Mam nadzieję, że ten artykuł pokazał Ci czym jest błąd 404 i jak go usunąć. Nie odniesiesz sukcesu w SEO jeśli nie zaczniesz od podstaw.

Adrian Kołodziej jest ekspertem do spraw marketingu, budowania lejków sprzedażowych i generowania leadów. Jest czołowym liderem na rynku marketingu internetowego. Jego agencja reklamowa pomaga małym firmom zdobywać klientów przez internet. Swoja karierę rozpoczął w 2009 roku. W ciągu roku zbudował listę na 750 000 adresów. Od tamtego czasu zajmuje się generowaniem leadów, budowaniem list i projektowaniem całych kampanii dla klientów prywatnych.
Next Post

Zabezpieczony: Jak reklamować „trudne” oferty na AdWords, nawet jeśli Google zablokowało konto?