Czy to koniec Facebooka?

Facebook jest jak narkotyk.

Wszystkich nas uzależnił.

Jednak po latach Facebook ma kłopoty. Spędzamy coraz mniej czasu na platformie i nie chcemy tracić czasu.

Oni o tym wiedzą, więc wprowadzają zmiany w algorytmie. Będą faworyzować wpisy od ludzi, nie od firm.

Zmiany mają spowodować, że ludzie wrócą na platformę.

Jakie będą tego koszty?

Strony na Facebooku stracą zasięg organiczny. Zasięg jest obcinany od kilku lat. Teraz będzie naprawdę źle.

To będzie ostateczne pogrzebanie zasięgu organicznego.

Co spowoduje, że marki będą wydawać mnóstwo pieniędzy na płatną promocję.

I śmieszy mnie to jak ludzie mówią, że to dobre posunięcie. Bo będą sponsorować swoje posty, a konkurencja odpadnie.

Wiesz o ile wzrosną koszty reklamy w przyszłym roku? O jakieś 79%!

Osobiście uważam, że będzie jeszcze drożej.

Istnieje 100 mln fanpage’y i 6 mln reklamodawców. Czekaj jak marki zaczną sponsorować posty.

Przetrwają tylko marki, które mają najgłębsze kieszenie.

Kolejnym problemem jest zatwierdzenie reklam.

Wydaje się, że Facebook nie lubi marketerów. Zależy im jedynie na branżach e-commercowych i wielkich markach. Tak samo jak Google nie liczy się z małym reklamodawcą, tak samo zrobi Facebook.

W związku z tym reklamy będą odrzucane, a konta zamykane.

Co powinni zrobić marketerzy?

Facebook wciąż jest dobrą platformą reklamową, ale musisz przygotować się na zmiany.

Oto kilka pomysłów:

1.Zacznij kupować reklamy na Instagramie. Instagram znacznie się poprawił w ciągu ostatniego roku. Baza użytkowników nadal rośnie i wiele osób przeskakuje z Facebook na Instagram. Żeby reklama na instagramie była skuteczna należy zrobić dla niej osobną kampanię. Nie możesz łączyć reklam na Facebooku z reklamami na instagramie.

2. Reklama w messengerze. Póki co jest bardzo skuteczna. Oczywiście reklamodawcy przerzucają się z Facebooka na messengera i ceny wkrótce wzrosną. Jednak póki co taka reklama może być świetną alternatywą.

3.Sieci kontekstowe. Uciekaj z Facebooka do sieci kontekstowych. W Polsce mamy kilka takich sieci i pozwalają reklamować co chcesz. Wiele osób zapomniało o takich sieciach, a są nadal bardzo pomocne w biznesie.

4.Zainwestuj w e-mail marketing. Ludzie zaczęli traktować strony na Facebooku jako newsletter. To bardzo błędne posunięcie. Pora wrócić do list adresowych. Nie ma bardziej przewidywalnego i skuteczniejszego kanału sprzedaży.

Niestety gra się zmienia na naszych oczach. Musimy się przystosować. W świecie wygrywają te jednostki, które potrafią się lepiej przystosować.

Z poważaniem,
Adrian Kołodziej

Bądź pierwszy i zostaw swój komentarz. Nie bądź nieśmiały.

Dołącz do dyskusji

Możesz używać HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>