Dlaczego nie zarabiasz na reklamie Facebook Ads? • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Dlaczego nie zarabiasz na reklamie Facebook Ads?

Jeśli kupiłeś reklamę na Facebooku, ale utopiłeś pieniądze …to przeczytaj każde słowo na tej stronie.

Oto najbardziej popularne powody przez które tracimy pieniądze:

1. Szybko się poddajesz.

System reklamowy Facebooka potrzebuje czasu, aby nauczyć się KTO jest Twoim klientem. Należy otagować stronę Pixelem Facebooka, a następnie ustawić śledzenie konwersji (to bardzo ważne).

W tej kwestii Facebook oferuje mnóstwo MOŻLIWOŚCI.

Tylko popatrz:

Ale większość firm nie śledzi żadnej konwersji, albo wybiera tylko „zakup”. Tymczasem to błąd. Należy śledzić zapis na listę (KONTAKT), dodanie do koszyka (Dodaj do koszyka), oraz „Zakup”.

Im więcej rzeczy śledzisz, tym lepiej.

Facebook uczy się kto zapisuje się na listę, ale nie kupuje. Uczy się kto „Dodaj do koszyka”, ale nie kupuje.

I kto zapisuje się na listę, a później kupuje.

Nie możesz oczekiwać za wiele wydając 100 zł na reklamę.

Wydawaj małe budżety, ale reklamuj się cały czas!

2. Za szybko wydajesz budżet reklamowy.

Prawie każdy z was wydaje pieniądze za szybko.

Jeśli chcesz zainwestować 1000 zł w reklamę należy podzielić 1000:30 = 33,3 zł/dzień.

Lepiej jest wydać 33 zł na dzień, niż jednego dnia 1000 zł.

Dlaczego? Ponieważ wyniki są zależne od dnia, pory roku, czy nawet pogody. To chyba normalne, że w lipcu ludzie siedzą w basenie i piją browary.

Przy wysokich temperaturach możesz mieć lepsze wyniki sprzedażowe w określonych dniach, albo o określonej porze (np. rano i wieczorem).

Dlatego Twój budżet reklamowy powinien być rozłożony w czasie.

No i co najważniejsze.

Nie zwiększaj szybko budżetu, gdy kampania przynosi efekty.

Facebook Ads nie ma nic wspólnego z AdWords. I to co się sprawdza w wyszukiwarce tutaj nie działa. Gdy szybko zwiększysz budżet wydasz więcej pieniędzy, ale Twoje wyniki mogą być pradoksalnie gorsze (np. wzrost stawki za kliknięcie, spadek konwersji itd.)

3. Za mało testów.

Większość marketerów myśli, że kupi reklamę na Facebooku i w ciągu doby dorobi się mercedesa.

Mam złą wiadomość …marketing internetowy to ciężka praca.

Możesz zostać milionerem (jak część moich klientów), ale najpierw musisz wykonać setki testów.

Trzeba sprawdzić na jakie obrazy reaguje publiczność. Kto kupuje Twoje produkty. Na jakie argumenty jest podatna grupa docelowa.

Następnie musisz napisać lepszą ofertę, rozwinąć produkt, a czasami stworzyć linię produktową. Tylko osoby, które są „wytrwałe” otrzymają nagrodę.

Dlatego …NIE PODDAWAJ SIĘ!

4. Brak strategii.

Ten problem dotyczy wielu firm. Czy masz strategię?

Może chcesz zbudować jak największą listę, a potem coś jej sprzedać? Albo chcesz pozyskiwać klientów przez webinar? A może chcesz sprzedać coś taniego, a następnie odbić się na drogim produkcie?

Skoro sprzedaję książkę za 5.60 zł, a koszt pozyskania klienta wynosi 21 złotych to muszę mieć plan. Niestety ludzi, którzy naśladują co robię nie rozumieją, że mam straregię.

Kopiując strategię, jeśli jej nie rozumiesz masz tylko jedno wyjście …przegrasz.

Reklama jest kosztowna. Musisz wiedzieć co robisz i jak chcesz zarabiać. Kilka ciekawych strategii opisałem w MODELU X.

5. Nie znasz „wartości klienta”.

Założę się, że 99,9% z was nie ma pojęcia jaka jest wartość klienta w czasie. Nie mówię tutaj o tym, za ile pozyskujesz klienta. Tylko, ile ten klient wyda w całym cyklu życiowym.

Rzadko jest tak, że klient kupi tylko jeden produkt.

O wartości klienta napiszę osoby artykuł. Pokażę Ci jak policzyć tę wartość.

To bardzo ważny temat. Wiesz dlaczego?

„Bo ten kto może wydać na pozyskanie klienta więcej …ten wygrywa”.

Do usłyszenia,
Adrian Kołodziej

Jeden komentarz

  • Dziękuję za bardzo cenny artykuł. Przemyślę dosłownie każdy punkt 🙂