Jak Zwiększyć Skuteczność Mailingów 3 Krotnie?

E-mail marketing jest potężny. Cały mój biznes opiera się o wysyłanie perswazyjnych maili. W tym wpisie zobaczysz jak zwiększyć skuteczność mailingów, bez wydawania pieniędzy na budowę nowej listy.

1. Rozwijanie listy adresowej.

Istnieją 3 sposoby na rozwój własnej listy adresowej. Większość osób skupia się na jednej metodzie. A to poważny błąd. Lista adresowa jest jak owoc. Na zewnątrz jest skóra, w środku owoc, a głębiej pestka.

Spójrz na statystykę jednego z moich mailingów.

E-mail marketing

Został wysłany do 85 375 osób. Mailing otwarło 12,6% osób, czyli 10 761 osób. Z tego 4,1% całej bazy kliknęło w link. Co daje 3500 osób.

Bazę adresową dzieli na 3 części:

  • wielkość bazy (ilość subskrybentów)
  • open rate bazy (ilość osób, która otworzyła maila)
  • ctr bazy (ilość osób, która kliknęła w link).

Dlatego bazę można rozwinąć na 3 sposoby.

  1. zwiększając ilość nowych subskrybentów (tak robią wszyscy)
  2. zwiększając otwieralność bazy (metoda darmowa)
  3. zwiększając klikalność w linki (metoda darmowa).

Nie liczy się ile osób masz w bazie. Liczy się ile osób otwiera maile i klika w linki!

Nie potrzebujesz dużej bazy, a responsywnej.

2. Jak zwiększyć open rate bazy?

E-mail marketing

Open rate bazy zwiększamy przez pisanie lepszych nagłówków.

Jak pisać lepsze nagłówki maili?

  • dodaj w tytule cyfry np. Jak zarobić 23 272,1 zł?
  • zadaj pytanie: „Chcesz schudnąć 3kg?”
  • dodaj procenty: „Wzrost o 300%?”
  • dodaj nawiasy kwadratowe: [WIDEO 1]
  • dodaj RE przed nagłówkiem: Re:Hej
  • dodaj imię subskrybenta w nagłówku: Adrianie, widziałeś to?
  • wykorzystaj strach: „Stój złodzieju!”.

Dodatkowo wykonuj tzw. split testy nagłówka. Wyślij jednocześnie 2 wersje nagłówka do swojej listy sprawdzając, która wersja jest lepsza.

Przetestuj, czy lepiej sprawdzają się nagłówki pozytywne, czy negatywne. Potem testuj, czy lepiej sprawdzają się nagłówki krótkie, czy długie.

Nie patrz tylko na ilość otwarć. Sprawdzaj, który nagłówek powoduje wyższą sprzedaż.

Kolejnym sposobem na powiększenie ilości otwarć jest dodanie symbolu do nagłówka. Metoda podnosi otwieralność bazy, gdy stosujesz ją rzadko. Musisz tylko wybrać właściwy symbol, który komponuje się z treścią maila.

E-mail marketing grupona
Spójrz na mailing Grupona. Pierwszy i ostatni mailing zawiera symbol w nagłówku.

Z kolei każdy pozostały nagłówek wykorzystuj zasady jakie przedstawiłem powyżej.

Następnym sposobem jest optymalizacja pierwszej linii maila.

Pierwsza linia mailingu

Gmail i wielu innych operatorów pocztowych, wyświetla pierwszą linię maila. Co oznacza, że subskrybent widzi pole OD, nagłówek, oraz pierwszą linię.

Twoja pierwsza linia musi zmuszać do otwarcia maila. Po przygotowaniu mailingu wyślij na swoją skrzynkę email testowy. W ten sposób zobaczysz jak gmail wyświetla twoją wiadomość.

Odpowiedni czas.

Getresponse wprowadził perfect timing. Metoda polega na tym, że autoresponder analizuje kiedy subskrybent otwiera maile. Na tej podstawie dostosowuje czas wysyłki pod konkretnego subskrybenta.

Jeśli twój autoresponder nie ma tej funkcji, staraj się wysyłać maile rano.

Najlepszy czas to 8:30-15:00.

Nie wysyłaj mailingów przed 8.30.

Ludzie rano sprawdzają maile na smartphonie i dokonują „czystki”. Poczekaj z mailingiem, aż klienci będą w drodze do pracy.

Ponadto, weź pod uwagę dni tygodnia. Najlepiej wysyłać maile od wtorku do czwartku. Wtedy open rate jest najwyższy. W weekendy najlepiej wysyłać oferty tanich produktów, ewentualnie oferty wyprzedażowe.

3. Jak zwiększyć klikalność linków?

Od klikalności zależy twoja skuteczność. Klikalność jest najważniejsza. Podniesiesz klikalność, gdy napiszesz krótką wiadomość.

Jak pisać mailingi

Nikt nie czyta długich wiadomości. Na moim kursie z copywritingu pokazałem słynny email na 9 słów. Wystarczyło 9 słów, aby sprzedać kilkukrotnie więcej nieruchomości, niż przy tradycyjnym mailingu.

Dobrym sposobem na podniesienie klikalności jest umieszczenie obrazka w mailingu. Podlinkuj go, a uzyskasz więcej kliknięć z obrazka, niż z tekstu.

Odmianą tej metody jest dodanie obrazka, emitującego wideo. Taki obrazek ma jeszcze wyższy CTR.

jak pisać dobre maile

Ostatnio zrobiłem coś jeszcze ciekawszego. Umieściłem obrazek, który wyglądał jak ankieta. Sprawdził się perfekcyjnie.

ankieta w mailu

Podoba się artykuł? Chcesz przejść na wyższy poziom? Dołącz do mojego mastermindu.

Już w pierwszym miesiącu wyjaśnię Ci krok po kroku jak pisać lepsze maile.

6 komentarzy

  • Rewelacyjny wpis jak zawsze 🙂

    W moim mniemaniu jest Pan Polskim Davidem Oglivy’m

    Pozdrawiam!

    • Wow, dziękuję 🙂

  • Świetny i bardzo konkretny wpis Adrian. Widać, że to wszystko o czym piszesz pochodzi od praktyka, który po prostu przedstawia to co wie na podstawie swojego doświadczenia.

    Jedyną rzeczą po przeczytaniu tego artykułu to wykorzystać te informacje w praktyce 🙂

  • Pisz częściej proszę ;)) Mam dosyć czytania po angielsku, jeżeli chcę świetnego contentu z marketingu. Prawie zapomniałem jak to jest czytać coś po polsku :/
    Ja np video nie lubię, bo moim zdaniem to marnowanie czasu. To samo można przeczytać w ciągu 30s zamiast oglądać przez 4min.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotrek Deptuch.

    • Będę pisać 🙂

  • Witam cię serdecznie Adrian .

    Pragnę podziękować ci za ten materiał , Na razie , jestem na etapie , przyswajania wiedzy ? Ale mam już jakiś taki zasób wiedzy , choć wiem że droga przede mną jest jeszcze daleka , Mam już sprecyzowany plan , Muszę go jeszcze dokładnie , napisać i dożyć do celu ? Pozdrawiam cię , i życzę ci sukcesów , Magda,