Jak dzięki Facebookowi zwiększyć zyski do 200 tysięcy miesięcznie • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak dzięki Facebookowi zwiększyć zyski do 200 tysięcy miesięcznie

Czy można zarabiać ponad 2 mln złotych rocznie sprzedając własne kursy? Oczywiście …nawet w Polsce. Pod warunkiem, że masz dobry produkt, dobrą grupę docelową i potrafisz używać reklam.

Idealnym przykładem jest mój klient Wojciech Orzechowski, który zarabia ponad 200 tysięcy miesięcznie. Teraz pokażę Ci jak Wojciech sprzedaje i osiąga swoje niesamowite wyniki.

1. Jasny cel.

Kilka miesięcy temu zgłosił się do mnie klient z prośbą o konsultację. Podczas rozmowy zapytałem go ile chcesz zarabiać? – powiedział – 200 tys. miesięcznie. Odparłem „ile zarabiasz teraz?”. To kluczowe pytania, dzięki któremu wiem z kim rozmawiam. Spotkałem już wielu marzycieli, którzy chcą zarabiać kokosy, ale jeszcze nie zarobili złotówki. Wojciech zarabiał 100 tysięcy miesięcznie i jest rentierem (ma większy dochód pasywny niż wydatki). Ponadto jest właścicielem kilku firm, oraz inwestorem.

Moim zadaniem było podwojenie jego zarobków. Sprawa niełatwa, gdyż jego produkt (warsztaty dla inwestorów) kosztuje 12 tysięcy od osoby!.

2. Mechanizm konwersji.

Wojtek do tej pory pozyskiwał klientów za pomocą webinarów. Czyli defacto tak samo jak wszyscy sprzedawcy. Zaleciłem zmianę struktury webinaru. Chciałem, żeby wprowadził kampanię przed i po webinarową.

Kampania przedwebinarowa składa się z 1 lub 2 nagrań. Celem tej kampanii jest wstępne rozgrzanie listy adresowej. Widzisz …ludzie, którzy Cię nie znają zazwyczaj nic od Ciebie nie kupią. Szczególnie jeśli sprzedajesz warsztat za 12 tys. Dlatego chciałem, aby Wojtek nagrał wideo i się przedstawił, oraz powiedział czym jego metoda się wyróżnia.

kampania_przed

Ważne, aby w kampanii przedwebinarowej powiedzieć o owej różnicy. Czemu? Bo ludzie sceptycznie podchodzą do webinarów. Wielu marketerów nie dostarcza dobrego kontentu dlatego …tylko 40% wszystkich zarejestrowany przychodzi na webinar.

Drugim krokiem jest stworzenie kampanii powebinarowej. Większość ludzi nie kupuje na webinarze, kupuje po webinarze. Dlatego zalecam, aby przez 7 dni od webinaru utrzymać stały kontakt mailowy z uczestnikami. W ten sposób możesz nawet podwoić ilość zamówień.

Teraz najważniejsza rzecz. Jeśli masz zamiar sprzedawać drogie produkty zupełnie obcym osobom musisz skorzystać z metod offlinowych. Internet nie jest zbyt korzystnym miejscem do sprzedaży.

Dlatego zalecam, aby konwertować ludzi offline, za pomocą telefonu.

Jak to zrobić?

Na koniec webinaru przedstaw ofertę, ale nie pozwól publiczności przejść do oferty. Zamiast tego karz im wypełnić aplikację do rozmowy telefonicznej. Powiedź, że rozmowa do niczego nie zobowiązuje. Jej celem jest sprawdzenie, czy klient nadaje się do zakupu produktu.

Wierz mi, że jakieś 30% aplikacji odrzucisz! Nie każdy klient powinien kupić Twój produkt. Widzisz, klientami Wojciech są inwestorzy. Jednak nie każdy inwestor ma mentalność inwestora. Co z tego, że zdobędziesz klienta, a ten boi się inwestować?

I tak nie wykorzysta produktu.

Kolejnym krokiem jest rozmowa z klientem przez telefon. I tutaj ważna uwaga – nie próbuj sprzedawać! Celem rozmowy nie jest sprzedaż. Jest diagnoza klienta i sprawdzenie, czy klient pasuje do produktu. Zadawaj dużo pytań, aby sprawdzić czy klient powinien kupić produkt. Dopiero, gdy masz pewność, że klient pasuje do produktu, wtedy przedstaw warunki umowy.

Tak robią najbardziej luksusowe marki na świeci. To, że masz pieniądze na Ferrarii nie oznacza, że możesz go kupić. Najpierw musisz przejść testy na torze wyścigowym.

3. Skalowanie.

Każda firma potrzebuje klientów. Ktoś, kto wciska Ci kity o tym, że klienci sami przyjdą nie mówi wszystkiego. To, że ktoś się nie kupuje reklam nie oznacza, że się nie reklamuje. Działania takie jak SEO, współpraca JV, tworzenie kontentu, to też forma reklamy!

Wojtek jest idealnym przykładem tego, że możesz oprzeć cały swój biznes na płatnej reklamie.

Zanim zająłem się pozyskiwaniem klientów do jego firmy ten proces był bardzo mozolny. Jego firma posiadała bazę na 8 tysięcy subskrybentów.

W zaledwie kilka tygodni pozyskałem prawie 5 tysięcy subskrybentów. Całkowicie „świeżych”.

listaadresowa

Co ciekawe mógłbym potroić ten wynik. Jednak Wojtek uznał, że nasz budżet wyniesie 10 tysięcy miesięcznie. Prawdopodobnie dlatego, że firma nie jest gotowa na przyjęcie większej ilości klientów.

Póki co jak widać wydałem 22 tysiące.

reklama_fb

Średni CPC wynosi 0,57 groszy. To nic w porównaniu z tym ile firma zarabia.

Teraz pewnie się zastanawiasz jak skalowałem kampanię?

Po pierwsze wprowadziłem znacznie więcej grup docelowych. Dzieląc je pod kątem różnych zainteresowań i demografii. W ten sposób stworzyłem 24 zestawy reklamowe.

Następnie sprawdzam, które grupy zapisują się na listę i jaki mamy CPC.

Spójrz:

ile_kosztuje_reklama

Różne grupy dają różne stawki za kliknięcie. Niektóre mają CPC (koszt za kliknięcie od. Cost Per Click) 0.51 zł, gdy inne 1,24. To, że jakaś grupa ma wysoką stawkę CPC nie oznacza, że trzeba ją zatrzymać. Czasami warto wydać więcej jeśli zestaw konwertuje.

Skąd masz wiedzieć, czy grupa docelowa konwertuje?

Odpowiedź jest prosta – Pixel Facebooka + Konwersje niestandardowe.

Wchodzimy w zakładkę pixele i tworzymy pixel facebooka.

facebook_pixel

pixel_facebooka2

Następnie ten kod umieszczamy na stronie z podziękowaniem za zapis na listę (nad znacznikiem head).

Drugim krokiem jest utworzenie konwersji niestandardowych. Wchodzimy w konwersje niestandardowe i tworzymy konwersję.

konwersje_niestandardowe

Teraz wracamy do zestawu reklamowego i z zakładki KOLUMNY wybieramy „dostosuj kolumny”.

fbkolumny

Następnie poszukaj niestandardowych konwersji i ją zaznacz.

mierzenie_konwersji_facebooku

W ten sposób widzę, która grupa powoduje najwięcej zapisów. Ponadto kiedy zaznaczysz również „koszt działania w witrynie internetowej” zobaczysz również koszt za 1 pozyskany adres.

koszty

Teraz mając wszystkie dane mogę popracować nad niektórymi grupami, albo je wyłączyć.

Drugim sposobem na skalowanie kampanii jest zwiększenie budżetu. To najgorsza forma skalowania. Gdyż zwiększenie budżetu bardzo często podnosi koszty. Nie zawsze, ale często tak jest.

Trzecim sposobem na skalowanie kampanii jest użycie „grup niestandardowych odbiorców”. Wystarczy zaimportować do facebooka maile, które zapisały się na listę i stworzyć grupę niestandardowych odbiorców, a potem grupę podobnych odbiorców do tych niestandardowych.

grupa_odbiorcow
grupa_niestandardowych
plik_klienta
grupa_podobnych_odbiorcow

Jako źródło wybierz zaimportowaną listę.

podobni

W ten sposób Facebook poszuka nam odpowiednich ludzi do kampanii. Czy to działa? Zazwyczaj tak. Przeważnie koszty reklamy drastycznie spadają. Z czasem możesz stworzyć grupę podobnych odbiorców do tych, co wydali u Ciebie np. min. 10 tys.

Ostatnim krokiem jest praca nad reklamą. Reklama, podobnie jak grupa docelowa jest kluczem do tańszej reklamy. Większość marketerów płaci dużo więcej niż musi.

Popatrz na wykres.

Płaciłem 0.26 zł za kliknięcie.
re

Optymalizacja reklamy pozwoliła uzyskać:

Nawet 0.14 zł za kliknięcie.
reklama2

Na Facebooku trzeba zadbać o dobrą reklamę i w miarę częste zmienianie kreacji reklamowej. Czemu? Gdyż na Facebooku istnieje coś takiego jak „zmęczenie reklamy”. Z czasem skuteczność reklamy spada, a stawki za kliknięcie rosną.

Wtedy należy zapauzować reklamę i stworzyć alternatywną wersję. Co sprawi, że stawki spadną.

Reklama na Facebooku nie jest ani droga, ani specjalnie trudna. Wystarczy wiedzieć co robisz.

Przygotowałem dla Ciebie darmowy przewodnik po tym jak tworzyć lepsze reklamy. W środku znajdziesz najlepsze reklamy, oraz zobaczysz jak napisać treść reklamy i wybrać zdjęcia. Ten przewodnik jest efektem mnóstwa testów i eksperymentów.

Przewodnik możesz pobrać poniżej.

dd-001

Podsumowując:

1. Znajdź mechanizm konwersji, który się sprawdza
2. Zacznij skalować biznes za pomocą płatnej reklamy
3. Zainstaluj pixele facebooka
4. Stwórz wiele grup docelowych i sprawdź, która działa
5. Skaluj kampanię przez szukanie nowych grup docelowych
6. Możesz skalować kampanie przez zwiększanie budżetu
7. Poproś facebooka o przygotowanie grup podobnych odbiorców do tych, co już się zapisali lub kupili produkt.
8. Pracuj nad reklamą, bo ona potrafi drastycznie obciąć koszty
9. Pobierz ten zbiór skutecznych reklam.
10. Zostaw komentarz pod spodem i udostępnij wpis 🙂

3 komentarze

  • Adrian, a co zrobić, gdy ktoś ma micro biznes?
    Czyli na przykład blog, który dodatkowo nie ma własnych produktów.
    Tylko zaczyna tworzyć listę i promować czyjeś produkty.

    Wiadomo, że kliknięcia kosztują i to więcej niż u ciebie 🙂

    Nawet jak tamte oferty są tripwire, czyli obiecują spore korzyści
    a są atrakcyjne cenowo?

    Ludzie i tak mnie nie znają i nie ufają.

    • Musisz stworzyć swoje produkty. Blog ma służyć jedynie do wydawania kontentu i budowania listy.

  • dlaczego posty znikają ?