Facebook reklama - Jak Zdobyć Klientów z FacebookaDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

3 rzeczy jakie musisz zrobić, aby zdobyć klienta za pomocą platformy Facebook Ads

Wiesz, gdzie znajdziesz 80% swoich klientów?

Na Facebooku, zgadłeś.

Według statystyk konto na facebooku ma od 10 do 15 mln Polaków. Z czego, aż 8-10 mln stanową ludzie powyżej 25 roku życia.

Jeśli szukasz nowych klientów, zacznij szukać na facebooku. Oczywiście sporym problemem może okazać się ROI z reklamy. Na szczęście zdobycie klientów przez facebooka jest proste (o ile wiesz co robisz).

1. Właściwa grupa docelowa

Grupa docelowa decyduje w 50% za skuteczność kampanii. Nic nie jest tak ważne jak wyświetlenie reklam właściwym osobom.

Jeśli chcesz, aby Twoja reklama była rentowna – musisz celować w potencjalnych klientów.

Co oznacza, że musisz wiedzieć:

  • ile mają lat
  • czym się interesują
  • gdzie pracują
  • jakie blogi czytają
  • z jakimi ekspertami są związani
  • jakie czytają książki

Pamiętaj, że Twój produkt zazwyczaj pasuje do kilku rynków, więc musisz przetestować kilka grup docelowych.

Spójrz na zdjęcie poniżej:

Facebook reklama

Wybrałem ludzi zainteresowanych samorozwojem, ale dodałem warunek. Każda z tych osób musi być właścicielem firmy.

W ten sposób mam grupę ponad 3 tysięcy potencjalnych klientów.

I tym sposobem mam pierwszą grupę docelową do testów.

Warto wybrać kilka grup docelowych i testować, która najlepiej reaguje. Ustaw budżet testowy i sprawdzaj co się stanie. Jako budżet testowy ustawiam 25 zł na dzień.

U mnie, tak przebiega test.

cpc_facebook

Jak widzisz testuje 5 różnych grup docelowych. Każda z grup zawiera takie same reklamy.

Jednak stawki za kliknięcie są różne. W najtańszej grupie stawka wynosi 0.29 gr za kliknięcie, w najdroższej 0.71 gr. Najdroższa grupa generuje kliknięcia 2,4 razy droższe niż najtańsza.

Oczywiście, czasami warto wydać więcej, gdy masz pewność, że grupa skonwertuje.

Jedna na tym etapie 99% osób nie ma pojęcia kim są ich klienci, więc szukamy najtańszych grup.

2. Skalowanie kampanii.

Skalowanie kampanii na facebooku jest naprawdę proste. Uważam, że na tym polu facebook bije wszystkich…

Facebook ma precyzyjne dane o twoim zachowaniu na portalu. Co pozwala perfekcyjne targetować reklamy.

Mój model biznesowy wygląda tak.

lejek sprzedażowy na facebooku

Jak widzisz mogę ustawić śledzenie konwersji na wielu etapach.

  • po zapisie na listę adresową
  • po zakupie front-endu (taniego produktu wejściowego)
  • po zakupie produktu flagowego.

Nie każda osoba z mojej grupy docelowej, która klika w reklamę zapisze się na listę.

Z drugiej strony ten pierwszy krok jest formą wstępnej kwalifikacji.

Budując listę adresową, daję facebookowi dane o tym kto rzeczywiście zapisuje się na listę. Teraz mogę stworzyć grupę podobnych odbiorców do tych co się zapisali.

Potrzebujesz więcej nowych klientów?

Jeśli potrzebujesz więcej nowych klientów, którzy od razu od Ciebie kupią, to zapisz się na darmowy trening, gdzie
wyjaśnię Ci cały proces po kolei.

Wyślij mi dane do treningu

Zaś facebook sam poszuka właściwe osoby.

Drugim krokiem w moim lejku sprzedażowym jest kupienie front-endu. Front-end kosztuje 7 zł. Celem front-endu jest zamiana subskrybentów w płacących klientów.

Mając maile od pierwszych klientów, tworzę grupę niestandardową i proszę facebooka, aby poszukał mi ludzi podobnych do tych co kupili front-end.

Trzecim krokiem jest kupienie produktu flagowego. Gdy zdobędę adresy przynajmniej 100 osób, wtedy facebook poszuka mi ludzi podobnych do tych co kupili produkt flagowy.

Ma sens?

Spójrz teraz na tabelkę (zrzut ekranu z dnia wczorajszego).

Cost per lead facebook ads

W dalszym etapie facebook sam szuka właściwe osoby. Tym razem używam CPL. Rozliczam się z facebookiem za konwersję.

Na tym etapie mam różne ceny za konwersję. Jak widać jedna z grup docelowych konwertuje 1.17 zł za adres! W mojej branży dobra cena wynosi około 7 zł.

Mam też grupę potencjalnych klientów, które kosztują mnie 8 zł za adres. Gdy poszukam lepszych reklam i dokonam dalszej optymalizacji zejdę z ceną do 2-3 zł za adres.

Facebook jest potężnym narzędziem.

Na początku strzelasz na ślepo kto może zostać klientem, a kto nie. Z czasem zbierasz dane i pozwalasz facebookowi poszukać właściwe osoby.

Facebook z grupy 100 adresów, zbuduje grupę 150 tysięcy potencjalnych klientów. W ten sposób skalujesz kampanię.

3. Prawidłowa struktura kampanii.

Bardzo ważne jest utworzenie prawidłowej struktury kampanii.

Jak przygotować kampanię na facebooku

Dzielę sobie kampanie pod kątem tego jak rozliczam się z facebookiem.

  • CPC
  • CPL
  • Za lajka

Następnie każdy zestaw reklam reprezentuje jedną grupę docelową.

Czyli jeśli testuję 5 różnych avatarów klienta, mam 5 różnych zestawów reklam.

Następnym krokiem są reklamy. Ustawiam maksymalnie 2-3 reklamy. Facebook i tak więcej nie wyświetli.

Ostatnim krokiem jest obserwacja jak ludzie reagują na reklamy.

Reklama na facebooku split test

To bardzo ważny proces. Na powyższym obrazku mamy świeżą kampanię, ale zobacz jak jest różnica w kosztach. Obydwie reklamy różnią się tylko obrazkiem.

Facebook jest świetną platformą reklamą. Facebook bije na głowę Google AdWords pod kątem targetowania i danych na temat klientów.

Niestety Facebook jest tak samo pazerny na pieniądze jak AdWords.

Dlatego, albo wiesz co robisz, albo masz głębokie kieszenie.

Potrzebujesz więcej nowych klientów?

Jeśli potrzebujesz więcej nowych klientów, którzy od razu od Ciebie kupią, to zapisz się na darmowy trening, gdzie
wyjaśnię Ci cały proces po kolei.

Wyślij mi dane do treningu

2 komentarze

  • […] nie wiesz jak ustawić reklamę na facebooku i wybrać grupę docelową – przeczytaj mój poprzedni […]

  • Działanie jest wszechstronne , ale zdecydowana większość jest skierowana na
    pracę twórczą opartą na Faceboku.. Zdecydowanie preferujesz pracę systematyczną, długofalową , bez zbędnego krętactwa. Twoja mądrość
    Adrianie pochodzi wyrażnie z wyższego wykształcenia kierunkowego
    marketingowego. Dlatego niemożliwe jest zbyć Cię byle czym , lub czynić i
    pisać ,,okrężnie”. Jesteś człowiekiem takim jakie żąda marketing. życzę
    zdrowia i pozyskanie najlepszych i najskuteczniejszych klientów pracowników.
    Serdecznie pozdrawiam Jan Prystupa