Google i Facebook chce zamknąć Twoje konto

Mam kilka ważnych wieści ze świata AdWords i Facebooka. Lepiej je przeczytaj, zanim Twoje konto reklamowe zostanie zamknięte. To nie są żarty. Jeśli sprzedajesz coś w branży finansowej lub zdrowotnej, prawdopodobnie wiesz, że w miniony weekend Google wprowadziło surową interpretację swoich zasad.

W regulaminie AdWords pisze, że reklamy „wprowadzające w błąd” będą karane. Teraz ten zapis został zaostrzony.

Wiele firm otrzymało tzw. „Google Slap”.

Inaczej mówiąc „dostajesz klaps od Google”, a Twoje konto zostaje zablokowane.

Google będzie karać reklamy, które opierają się o „lęk i chciwość”. Mówiąc prościej nie możesz straszyć klientów, ani obiecywać im rezultatów.

Ponadto, zarówno Google jak i Facebook wprowadza zakaz reklamowania czegokolwiek związanego z kryptografią.

Z tego co czytałem to Facebook zastrzega sobie prawo cofnięcia tego zakazu (to ogromne zyski dla platformy).

Co powinniśmy robić jako marketerzy? Musimy się dostosować. Po pierwsze musisz zmienić swoje reklamy, aby ograniczyć w reklamach strach lub obietnice.

Ale to oczywiście może nie wystarczyć.

Pokażę Ci jak sobie poradziłem z tymi zakazami:

1. Dywersyfikacja.

Od lat powtarzam, że musisz dywersyfikować ruch. Nie jest to proste jeśli masz tylko jedno lub dwa źródła klientów. Łatwo jest znaleźć dobrą platformę reklamową, która pozwala pozyskiwać klientów, ale trudniej jest znaleźć kilka platform. W świetle tego co się dzieje z Google i Facebookiem musisz myśleć o swojej przyszłości.

Dziś 70% wszystkich pieniędzy na reklamę jest wydawane na tych platformach.

Musisz wyjść poza Facebooka i Google.

Najlepiej poszukaj innych sieci reklamowych lub dogadać się z właścicielami portali, aby umieścili Twoją reklamę na ich stronach.

Polecam Ci również sieci kontekstowe. Są w tym samym miejscu, co AdWords wiele lat temu. Pozwalają reklamować co tylko chcesz.

2. Załóż sobie kilka kont.

Gdy Twoje konto zostanie zablokowane jest spora szansa, że go nie odzyskasz. Załóż od 3-5 nowych kont, które będą sobie czekać. Wiem co mówię, bo mieliśmy już różne szopki z Facebookiem, czy AdWords.

Ponadto, rozłóż swój biznes na kilka domen. Powiedźmy, że masz reklamy z copywritingu, facebook ads i infobiznesu. Załóż 3 domeny i reklamuj wszystko jako osobne biznesy (na różnych kontach reklamowych). To ogranicza ryzyko. Jak padnie jakaś domena, nie padnie Twój biznes.

3. Bądź kreatywny.

Czasami trzeba wymyślisz inne podejście, albo zrobić nowy lead magnet. Facebook zabronił reklamować kryptowalut, ale to nie oznacza, że jestem na stratnej pozycji.

Mój serwis „Dziennik Inwestora” wymyślił inne podejście. Wcześniej reklamowaliśmy raport „5 ciekawych kryptowalut”, a teraz reklamujemy raport „strategia inwestowania w wartość”.

Wymyśliłem nowe podejście, aby pozyskać tych samych ludzi na listę. Z tymże nowy raport ma zastosowanie do rynku kryptowalut i akcji. Będziemy też testować inne raporty, które pozyskają nam tych samych ludzi na listę.

4. Buduj listę.

Bezpośrednie reklamowanie produktu wymaga bardziej agresywnej oferty, która zawiera więcej obietnic. Jeśli reklamujesz ofertę przejdź na VSL (ofertę w formie wideo). Najlepiej jednak reklamuj strony „Squeeze Page” (mówię tu o Facebooku). Reklama Squeeze Page nie wymaga agresywnej reklamy. Przez co jest mniejsza szansa na Facebook Slap.

Ponadto, lista adresowa pozwala reklamować biznes nawet, gdy stracisz konto reklamowe. To najlepsza i najskuteczniejsza strategia.

Póki co …nie obawiaj się. Gdy nastąpią jakieś zmiany jako pierwszy dostaniesz powiadomienie.

Adrian Kołodziej

Comments are closed.