Instagram Hashtagi - Zwiększ Liczbę ObserwującychDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Instagram i hasztagi – czy zwiększają ilość obserwujących?

instagram hasztagi

Z instagram w korzysta ponad 3.2 mln Polaków

Na całym świecie z aplikacji korzysta 400 mln osób. Co ciekawe z instagrama korzysta więcej użytkowników niż z Twittera.

Większość osób wie, że właścicielem instagrama jest Facebook, ale mało kto wie, że ostatnio instagram walczy ze snapchatem.

Instagram wprowadził możliwość publikowania krótkich (10 sekundowych) filmów, które znikają po 24h. Zerżnęli pomysł od snapchata i zintegrowali instagram stories (bo tak nazywa się funkcja) z kontem instagrama.

Do instagram stories wrócę w kolejnych postach, bo funkcja z powodzeniem może wygryźć vlogi (wideo blogi).

Za to, dziś zobaczysz ciekawe case study ile są warte hasztagi na instagramie.

Niedawno przeprowadziłem eksperyment, który może szokować.

Zanim do tego przejdziemy, wyjaśnię Ci …

Dlaczego warto korzystać z instagrama?

Nie po to, aby podbić sobie ego wrzucając sweet focie.

Raczej poznasz biznesowy potencjał aplikacji.

Na początek grupa wiekowa.

Oczywiście z instagrama korzystają głównie ludzie młodzi.

Oto jak wyglądają użytkownicy instagrama:

13-17 lat 28%
18-24 lat 36%
25-34 lata 23%

Z tymże nie sugeruj się wyłącznie wiekiem.

…już mówię DLACZEGO.

Instagram jest kolejną platformą społecznościową (podobnie jak snapchat) na której są głównie młodzi ludzie.

Z tymże, za jakiś czas zarówno snapchat jak i instagram nie będzie cool dla nastolatków. Grupa wiekowa pójdzie w górę (patrz jak ewoluuje Facebook). Facebook przestaje być cool dla młodych, a staje się cool dla ludzi w wieku 35-45 (druga najpopularniejsza grupa wiekowa na Facebooku).

Ponadto weź pod uwagę fakt, że media społecznościowe są świetnym miejscem na reklamę.

Gary Vaynerchuk (guru mediów społecznościowych) uważa, że za kilka lat firmy zaczną płacić krocie lokalnym influencerom.

Reklama się zmieni.

Reklama przestanie przypominać reklamę.

Firmy zaczną sponsorować influencerów. Zresztą zalążki tej formy promocji już obserwujemy.

Co zrobią lokalne firmy?

Powiedźmy, że otwierasz sklep z ubraniami. Dziś kupujesz reklamę i płacisz Google, albo Facebookowi.

Za kilka lat zaczniesz szukać lokalnych influencerów, którzy mają konto na instagramie (albo innej platformie) i są obserwowani przez lokalną społeczność.

Zapłacisz influencerom, aby pokazali się w sklepie, zrobili kilka zdjęć i nagrali rekomendację.

Czemu?

Bo taka forma współpracy jest skuteczna i nieinwazyjna.

Pamiętaj czołową zasadę wywierania wpływu.

Ludzie są podatni na rekomendację znajomych, albo celebrytów.

Rekomendacja bliskiej znajomej/znajomego jest więcej warta niż obcej osoby.

Ponadto skoro moja żona ma konto na instagramie to zazwyczaj jest obserwowana przez koleżanki (dobry target reklamowy dla sklepu z odzieżą).

Reklama polegająca na sponsorowaniu lokalnych influencerów jest 100 razy tańsza niż wynajęcie celebryty.

Ponadto rekomendacja znajomego jest wiarygodniejsza.

reklama

Instagram / snapchat zastąpi telewizję.

Facebook zaproponował snapchatowi 3 mld dolarów za przejęcie aplikacji. Snapchat odrzucił ofertę.

Facebook się nie poddał.

Co zrobił Facebook? Wstrzyknął instagramowi funkcję publikowania krótkich filmów, znikających po 24h (funkcja znana z snapchata).

Skąd tyle krzyku o te krótkie filmy?

Po pierwsze …znikające filmy tworzą uczucie pilności. Po drugie oglądanie kogoś na ekranie smartphona tworzyć kameralną komunikację. Masz poczucie, że nagranie jest stworzone specjalne dla Ciebie.

No i po trzecie ludzie uciekają od telewizora i kierują się do sieci. Oglądanie nagrań znajomych, czy znanych osób jest lepszą rozrywką niż oglądanie telewizji.

Wyobraź sobie zamach terrorystyczny w Nice. Twój znajomy jest na miejscu, włącza telefon i bez ogródek relacjonuje wydarzenie. Pomimo tego, że przekaz jest amatorski …jest CIEKAWSZY.

Wierzę, że za jakiś czas obydwie aplikacje zastąpią telewizję (przynajmniej w dużej mierze).

Case study z wykorzystaniem instagrama.

Wróćmy do instagrama.

Instagram pozwala dołączać do zdjęć hasztagi. Celem hasztagu jest segregowanie treści #tojestprzykladhashtagu.

Hasztag to funkcja znana z twittera, czy Facebooka.

Pytanie, czy dzięki hasztagom można powiększyć grupę followersów?

Postanowiłem sprawdzić.

Istnieją aplikacje, dzięki którym możesz zwiększyć liczbę followersów i ilość polubień zdjęcia.

Aplikacje działają na zasadzie wymiany: ty polub mnie, ja polubię Ciebie.

Czy warto w taki sposób budować liczbę followersów? Absolutnie NIE! Lepiej mieć mniejszą publiczność osób zainteresowanych, niż kilkutysięczną grupę przypadkowych followersów.

Nie wspomnę o tym, że Facebook w przyszłości ograniczy twój zasięg. To nie jest pytanie „czy” tylko kiedy.

Jak wyglądał mój eksperyment.

Pobrałem na iphona aplikację Like Boost. Dzięki niej możesz nabić sobie punkty (lajkując zdjęcia przypadkowych osób), a zdobyte punkty zamienić na polubienie dowolnego zdjęcia.

Oczywiście istnieje szybsza droga. Możesz kupić punkty.

Kupiłem punktów za 10 euro.

Dodałem zdjęcie i hasztagi (skupiając się na najbardziej popularnych w mojej branży). Tutaj masz link do wyszukiwarki hasztagów.

Przed eksperymentem tak wyglądało moje konto.

instagram_followers_hasztagi

249 obserwujących.

Teraz dodałem zdjęcie z cytatem i hasztagi:

Adrian Kołodziej opinie

Starałem się wybrać hasztagi połączone z moją branżą.

Z góry uprzedzam, że eksperyment może zakończyć się zawieszeniem konta. Dlatego powtarzając eksperyment licz się z ryzykiem.

Uzyskałem ponad 1 297 polubień.

Nie zależało mi na polubieniach. Zależało mi na tym, aby instagram zrankingował moje zdjęcie w czołówce popularnych postów.

Gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce konkretny hasztag, instagram wyświetla najpopularniejsze posty.

Efekt po zakupie lajków.

hasztagbiznes
hasztagreklama

Na wszystkie hasztagi pojawiłem się w rankingu najbardziej popularnych postów.

Średnia pozycja 1-2.

Czy opłaciło się zakupić lajki, aby zdobyć „organicznie” followersów (rzeczywiście zainteresowanych biznesem)?

Oto moje konto po eksperymencie.

Adrian Kołodziej

Zdobyłem 1 obserwatora.

Podsumowanie eksperymentu.

Nie twierdzę, że nie warto używać hasztagów. Jeśli pokazujesz półnagie zdjęcia, albo jesteś blogerką modową faktycznie używanie hasztagów pomaga.

Gorzej hasztagi działają w branży B2B.

Ponadto nie zalecam kupować lajków, ani obserwujących.

Jeśli chcesz powiększyć grupę obserwujących użyj do tego Facebook Ads. Możesz uruchomić płatną reklamę na instagramie i budować własną farmę fanów.

Potrzebujesz sprofilowanych i wąsko stargetowanych followersów. Nabijanie sobie lajków może mieć tylko jeden cel …reperowanie ego.

Chcesz zaangażować ludzi na instagramie? Chcesz docierać z przekazem do właściwych osób? Użyj płatnej reklamy Facebook Ads, albo poproś znanego influencera o wsparcie.

I na koniec.

Jeśli chcesz poznać moje osobiste życie, oraz śledzić krótkie filmiki, zapraszam do obserwowania mojego konta na instagramie.

reklama

3 komentarze

  • Zdecydowanie racja. Obserwuję od jakiegoś czasu boom na social media. Coraz więcej osób się bardziej tym interesuje. Ciekawe co na Google, bo G+ chyba lekko odstaje…

    • Myślę, że Google + zostanie porzucone przez Google, albo zmodyfikowane.

  • Kolego Adrianie! Kapitalny artykuł, który niesamowicie przybliża to, co się wokół i w pobliżu Facebooka dzieje. Google+ zostanie raczej zmodyfikowane, a nie porzucone, już zapewne nad tym pracują! Proszę kontynuować swoje dotychczasowe działania necie, a nawet napisać książkę o przemianach, jakie tam obecnie następują. Pozdrawiam – RJR, Zielona Góra