Jak przygotować webinar, który sprzeda Twój produkty i zbuduje listę adresową?

Webinary należą do 5 najlepszych technik sprzedażowych. Dlaczego? Oferta perswazyjna typu sales letter ma od 2-5% konwersji, zaś webinar od 10-30%.

Przy drogich produktach (powyżej 1000zł) uzyskuję konwersję na poziomie 7%.

Kampania webinarowa ma kilka plusów:

  • budowa autorytetu
  • budowa zaufania
  • zdobycie nowych klientów
  • szybka budowa listy adresowej.

Webinary pokochasz lub znienawidzisz. To bez znaczenia. Jedno jest pewne − są skuteczne. Mój klient sprzedaje szkolenia za 3 tysiące od osoby − przez webinary.

Skąd pochodzą jego klienci? Tylko i wyłącznie z facebooka.

Tyle o plusach.

Webinary mają też wady. Po pierwsze, tylko 42% zarejestrowanych użytkowników pojawi się na spotkaniu. Po drugie są bardzo popularne. No i na koniec największa wada – większość marketerów zrobiła z nich 1.5h reklamy.

Przez co ludzie zapisują się i nie przychodzą.

Dobra wiadomość jest taka, że dobrze przygotowany webinar nadal ma zabójcze ROI.

Oto jak należy przygotować taką kampanię.

KROK 1: Temat jest królem.

Temat webinaru jest istotny. Ludzie reagują na rzeczy dla nich istotne. Dlatego na początek przeprowadź zwiad rynkowy.

Spójrz na rynek i na jego problemy.

Jakie są najbardziej popularne tematy i problemy?

Wypisz wszystkie na kartce.

  • budowa listy adresowej
  • gdzie znaleźć klienta
  • konwersja
  • jak pisać oferty

Następnie pogrupuj tematy pod kątem popularność. Wybierz taki temat, który przyciągnie jak największą publiczność.

Stara zasada brzmi: „dowiedź się co chcą ludzie i daj im to!”.

KROK 2: Strona rejestracyjna.

Strona rejestracyjna na webinar
Strona rejestracyjna na webinar – copywriting

Strona rejestracyjna na webinar jest rodzajem squeeze page’a. Celem tej strony jest gromadzenie publiczności.

Za skuteczność strony odpowiada nagłówek, temat webinaru, oraz korzyści wypisane w formie magicznych kul.

Jak napisać dobry nagłówek tej strony?

Z pomocą przychodzą czasopisma typu Cosmo, Men Health itd.
men_health_copywriting

Sprzedaż tych czasopism zależy od okładki.

I jeśli przyjrzysz się okładkom, zauważysz coś ciekawego.

Obietnice mają taką formę:

  • 5 sposobów na
  • 5 trików na ___ w 28 dni
  • 2 drogi do ____
  • Jak uzyskać ___
  • Jak uzyskać ___ w 28 dni.

Zatem nagłówek webinaru musi zawierać obietnicę napisaną w taki sposób „5 sposobów na podniesienie sprzedaży o 200% w 28 dni”. Rozumiesz?

Co należy testować na takiej stronie?

  • nagłówek
  • korzyści
  • szablon

Dobra strona rejestracyjna na webinar ma 20-60% konwersję. Co oznacza, że na 100 wizyt od 20 do 60 ludzi poda adres emailowy. Oczywiście, wszystko zależne od branży i ruchu.

Strona rejestracyjna na webinar to wrota do biznesu. Za taką samą kwotę możesz wprowadzić 20, albo 60 potencjalnych klientów.

Dlatego dbaj o jej konwersję.

KROK 3: Likwidacja kosztów reklamy.

Oferta one time eoffer
Video Sales Letter

Dla mnie największym przełomem okazała się płatna promocja webinarów.

Jednak reklama kosztuje. Koszty są poważne.

Dlatego kasuj je.

Na stronie z podziękowaniem za zapis, umieść ofertę. Jednak zapomnij o typowych „One Time Offer”. Twoja oferta powinna być tutorialem. Sprzedawaj przez edukację.

Taka oferta składa się z 3 elementów:

  • intro (celem intra jest skupienie uwagi publiczności)
  • kontent (pokaż im co mają robić, aby osiągnąć zamierzony rezultat)
  • nawołanie do akcji (powiedź im jak mogą kupić)

UWAGA: produkt likwidujący koszty nie może wchodzić w konflikt z tym co sprzedajesz na webinarze.

KROK 4: Indoktrynacja.

Kiedy ludzie nie mają pojęcia kim jesteś i co dla nich zrobisz, należy rozpocząć proces indoktrynacji. Mówiłem o tym na początku. Ludzie mają negatywne konotacje związane z webinarem.

Dlatego pokaż im kim jesteś, co dla nich zrobisz i rozpocznij edukację.

Ważne, aby zbudować zalążki zaufania przed webinarem. Zbuduj autorytet i wiarygodność przed prezentacją.

W nagraniach wysyłanych przed webinarem, należy pokazać swoją twarz.

Adrian Kołodziej,

Publiczność musi widzieć jak wyglądasz, jak mówisz i jak uczysz. Im częściej wyświetlisz się na ich ekranie, tym lepiej.

Postaraj się wysyłać przynajmniej 2 nagrania przed webinarem. W pierwszym powiedź o tym co będzie na webinarze i dlaczego warto przyjść.

W drugim daj konkretne wskazówki.

Nagrania indoktrynacyjne muszą być krótkie. Optymalny czas wynosi poniżej 10 minut.

KROK 5: Webinar.

Oto struktura prezentacji:

  • bądź 5 minut przed.
  • ustaw scenę
  • złam stan
  • storytelling
  • kontent
  • pomost
  • oferta

Zawsze pojaw się 5 minut przed webinarem. Wytestuj pokój, kamerę (jeśli używasz), mikrofon, prezentację. Różne cuda zdarzają się przed webinarem, więc warto wszystko wytestować. Pierwsze dobre wrażenie robisz tylko raz.

Kiedy wszystko wytestujesz, przywitaj się i poprosić widownię o udostępnienie linku do pokoju na facebooku. W ten sposób zdobędziesz nowych widzów za darmo.

Kolejnym krokiem jest ustawienie sceny. Krótko i szybko powiedź, że podjęli dobrą decyzję.

Ponadto powiedź krótko o tym kim jesteś i z czego jesteś znany na rynku. Spora część twoich widzów nie ma pojęcia kim jesteś.

Następnie powiedź czym ten webinar się różni od innych i co zyskają jeśli wytrzymają do końca.

To, że widownia pojawiła się na webinarze nie oznacza, że wytrzyma do końca. Zatem należy złamać ich stan.

Teraz czas na dłuższą część. Przez mniej więcej 6 minut opowiedz swoją historię sukcesu – związaną z tym co chcesz sprzedać. Historia jest silnym elementem perswazyjnym. Powiedź jak wyglądały Twoje początki, pierwsze porażki, jak szukałeś rozwiązania i czym okazało się rozwiązanie.

Po historii przejdź do kontentu. Przez około 40 minut należy uczyć i edukować publiczność. Im lepszy kontent, tym wyższa sprzedaż. Dlatego daj im wszystko co najlepsze. Moja metoda jest dosyć prosta. Daje klientom wszystkie najważniejsze zasady, bez wdawania się w szczegóły. Szczegóły zostawiam klientom. Spójrz na ten artykuł. Ile tu cennych porad. Jednak szczegóły zostawiam dla klientów.

Chcesz tworzyć lepszy kontent?

Cały świat marketingu poszedł w kierunku kontentu. Jeśli chcesz pokażę Ci jak tworzyć kontent, który edukuje, buduje zaufanie i sprzedaje.

Tak, Adrianie pokaż mi jak robić lepszy kontent!

Po przejściu darmowego materiału muszą wiedzieć czego mają nie robić i co działa.

Gdy zakończysz edukację, należy przejść z kontentu do oferty. Nigdy nie pomijaj pomostu. Bez niego oferta zostanie potraktowana jako dalsza część kontentu.

Jak stworzyć pomost?

Magiczne zdanie „Jeśli podobał Ci się mój webinar, to z pewnością chcesz przejść na wyższy poziom”.

W ten sposób, naturalnie przechodzi z kontentu do oferty.

I teraz czas na ofertę.

Oferta składa się z 3 elementów:

  • co dla Ciebie mam
  • co to dla Ciebie zrobi
  • co musisz zrobić, aby to mieć.

Na tym etapie nie stosuję żadnej perswazji. Wyjaśniam tylko jak zamierzam pomagać klientom w rozwiązaniu ich problemu. Wypisuje co dokładnie zrobię i jakich wyników mogą się spodziewać.

Na koniec dorzucam bonusy, gwarancję satysfakcji i tyle ..albo aż tyle.

Teraz brutalna prawda: większość ludzi nie kupuje na webinarze, kupuje po webinarze. Zatem nie ma powodu, aby stosować perswazję. Ważna jest prezentacja kontentu. Na jego podstawie jest podejmowana decyzja zakupowa.

Podsumowując.

  • zbuduj jak największą publiczność
  • rozpocznij proces indoktrynacji przed webinarem
  • skup się na kontencie, bo to on sprzedaje produkt.

Na sam koniec cenna uwaga. Dobry webinar powinien trwać maksymalnie godzinę (nie licząc sesji pytań i odpowiedzi). Przy dłuższych webinarach spadnie Ci uwaga publiczności.

5 najlepszych kampanii internetowych

Chcesz zamienić wizyty na stronie dobrze płacących klientów.

Zapisz się na bezpłatny trening!

0 shares
Adrian Kołodziej od 8 lat pomaga małym i średnim firmom tworzyć rentowniejsze kampanie reklamowe. Na reklamę internetową wydał już 4 mln złotych. Teraz dzieli się swoimi odkryciami na blogu DirectResponse.pl