Jak reklamować się na fb i nie stracić pieniędzy?DirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak reklamować się na fb?

Jak reklamować się na fb

(ten artykuł odpowiada na pytanie jak reklamować się na fb)

Stara zasada marketingu brzmi: „idź tam, gdzie są Twoi klienci”. Dlatego każda firma powinna reklamować się tam ― gdzie są jej klienci. Gdzie aktualnie przesiadują klienci? Na Facebooku. Dlatego należy postawić pytanie: „ jak reklamować się na fb i zdobywać klientów? ”.

Oto moja strategia.

1. Nie promuj produktów, promuj kontent.

Dawniej było łatwiej. Wystarczyło założyć sklep, dodać ubrania i kupić reklamę. Tak było dawniej. Dziś mamy 20 tysięcy sklepów internetowych, a konkurencja rośnie. Zatem …jak rozwiązać ten problem?

Po pierwsze warto założyć bloga. Blog idealnie wpisuję się w moją strategię reklamować. Szczególnie jeśli potrafisz pisać naprawdę wartościowe artykuły.

Spójrz. W dzisiejszych czasach klienci są sceptyczni i nieufni. Ponadto, nawet jeśli chcą kupić nie są świadomi ― co muszą kupić. Jeśli nie jesteś ekspertem od reklamy to skąd masz wiedzieć jak zareklamować firmę na facebooku? Do tej pory nie potrzebowałeś reklamy na fb. Dlatego nie wiesz co masz robić.

Nie masz pojęcia, czy lepiej zbierać lajki, czy odsyłać ludzi do sklepu. Ponadto, możesz nawet nie wiedzieć jak rozliczać się z facebookiem ― cpc, a może cpl?

Twoi klienci również nie mają odpowiedniej świadomości. Dlatego najpierw musisz zbudować świadomość.

Jak to robimy na directresponse? Odsyłamy ludzi do bardzo długich artykułów, których celem jest budowa świadomości ― oraz edukacja. Niektóre artykuły mają nawet 8 stron A4! Ich wartość merytoryczna jest naprawdę spora. Przez co klienci najpierw dostają dobry kontent, zanim podejmą jakąkolwiek akcję.

Oczywiście możesz mieć wątpliwości, czy takie podejście ma sens. Przecież większość ludzi wyjdzie z bloga i nic nie kupi.

Niestety tak jest, ale…

system_reklamy_na_fb

Pixel facebooka zarejestruje wizytę i stworzy nam grupę niestandardowych odbiorców. Budowa grupy niestandardowych odbiorców jest prawie tak samo cenna jak rozbudowa listy adresowej. O tym jak ustawić pixel facebooka znajdziesz tutaj

2. Przenieś ludzi z fb na listę.

Artykuły powinny budować świadomość, ale również odsyłać do lead magnetów. Lead magnetem jest próbka Twojego produktu, albo kupon rabatowy (dla sklepów).

Po co oferujemy lead magnet? Odpowiedź jest prosta. Chcemy zamienić wizyty na stronie w listę adresową. Większość blogerów popełnia błąd. Oddaje wiele cennych informacji za darmo. Tymczasem priorytetem jest rozbudowa listy adresowej.

Oto przykład lead magnetu

leadmagnet

Dzięki liście adresowej możemy rozpocząć regularną komunikację z leadami poza facebookiem. Pamiętaj, że email marketing wciąż jest jedną z najlepszych i najtańszych form promocji.

Ponadto, lista adresowa jest największy aktywem większości małych firm. Posiadając listę na 10 tysięcy adresową jesteś w stanie wyciągać z niej nawet 100 tysięcy rocznie (wszystko zależy od branży, strategii i marży). Dlatego budowanie listy jest nadal priorytetem większości marketerów.

3. Zaoferuj tani, dobry produkt wejściowy.

Zimny ruch, czyli ruch pochodzący z reklamy zazwyczaj nie kupuje. Nie ważne jak świetną masz ofertę. Nie oczekuj od kogoś kto wszedł na bloga, że od razu kupi produkt za 1000 zł. Dlatego zaoferuj ofertę tripwire.

Czym jest oferta tripwire? To oferta taniego i dobrego produktu.

tripwire

(serwis fiverr.com jest zbiorem ofert tripwire)

Oferując tripwire nie musisz od razu zarabiać. Celem nie jest zysk, a pozyskanie klienta. Większość transakcji w mojej firmie generują klienci, a nie obce osoby.

Spójrz co pokazują statystyki.
stat

Zupełnie obce osoby wypracowały 20% całego obrotu. Resztę, czyli 80% wypracowali klienci. Dlatego każda marka powinna zadbać o przyciągnięcie jak największej ilości klientów, nawet za cenę marży.

Dzięki tej strategii pozyskasz więcej klientów niż konkurencja. Co pozwoli spieniężyć klientów na kolejnych i kolejnych zakupach. Spójrz co robi amazon. Oni wykończyli konkurencję praktycznie rezygnując z marży (bo ich zysk leży w upsellach i kolejnych zakupach klienta).

4. Skieruj reklamą na grupę niestandardowych odbiorców.

Większość marketerów patrzy na swoje CPC albo CPL. Tymczasem mało kto patrzy na CPP (cost per pixel). U mnie każda osoba wchodząca na bloga jest rejestrowana przez pixel facebooka. Nawet jeśli nie zapisze się na listę. Pixel i tak ją zarejestruje.

Następnie mogę skierować reklamy na osoby, które zarejestrował pixel. Koszty reklamy na taką grupę odbiorców jest nawet 7 razy niższy! Oczywiście płacę dwa razy. Najpierw za sprowadzenie ludzi do bloga, a potem za wyświetlenie im kolejnej reklamy. Czy to się opłaci? Oczywiście!

Marketerzy radzą, aby w pierwszej kolejności odsyłać do squeeze page’a. Mam złe wieści. W wielu branżach takie podejście jest nieskuteczne. To nie jest rok 2007-2009. Klienci niechętnie wpisują swoje maile. Tym bardziej, że ich skrzynki mailowe pękają w szwach. Dlatego mądrzejszym rozwiązaniem jest odesłać ludzi do kontentu, a poźniej do squeeze page’a.

5. Uszczelnij lejek kolejnymi reklamami na fb.

Popatrz na swój biznes. Z pewnością masz:

  • listy byłych klientów
  • listy subskrybentów, którzy nic nie kupili.
  • listy klientów, którzy kupili tylko raz.

Co z nimi zrobić? Zaimportować do facebooka i wyświetlić kolejne reklamy. Dziś wysyłanie mailingów to za mało. Tak robi większość firm.

Im więcej punktów styczności klienta z marką tym lepiej. Zadbaj też, aby jak najczęściej wyświetlać się klientom na ekranie komputera. Dlaczego? Bo klienci kupują od ludzi lub marek, które znają. Dodatkowo przynajmniej raz w tygodniu wyślij mailing do listy. Utrzymuj stałą komunikację marketingową (to ważne). Małe firmy chcą oszczędzić na reklamie, a duże marki wydają coraz więcej. Dlatego mali są maili, a duzi są coraz więksi.

Kilka lat temu Coca-Cola i Pepsi szły łeb w łeb. Przewagę miała Pepsi. Pewnego dnia firma postanowiła oszczędzić na marketingu i przestała kupować reklamy. Coca-Cola utrzymała budżet reklamowy. Co się stało po kilku latach? Coca-cola została liderem, a Pepsi wypadła z gry. Nawet powstał paradoks Pepsi. Pepsi się reklamuje, a sprzedaż rośnie Coli.

coke-murder

Dlatego nie oszczędzaj na marketingu. Staraj się regularnie przeznaczać pieniądze na reklamę.

NOTKA: Jeśli chcesz zobaczyć przykłady dobrych reklam na Facebooku wejdź tutaj. Napisałem krótki przewodnik objaśniający jak pisać lepsze reklamy, aby Twoja sprzedaż rosła (a koszy malały.

leadmagnet

Mam nadzieję, że teraz już wiesz jak reklamować się na fb.

4 komentarze

  • No i bardzo fajny artykuł … dość prosto i klarownie napisane że nawet osoby stare i niedołężne – jak ja – pojmują co tromf 😉

  • Ten artykuł bardzo dobrze wyjaśnia jak pozyskać klienta.
    Do tej pory używałem SP, jednak efekty były mizerne. Przetestuje twoją poradę i zacznę najpierw dawać kontent. Adrian. Za tak wartościową radę powinni tobie teraz zapłacić.
    Każdy kto przeczyta artykuł, już może być wdzięczny iż zaoszczędził sporo pieniędzy, nerwów i czasu. Dziękuję Adrianie za to ” ŻE JESTEŚ „

  • Jak zwykle klasa światowa. Kupiłem jakiś czas temu twój plan reklam na fb i tam jest to samo tylko szczegółowo wyjaśnione. Teraz reklamy na fejsie to łatwizna.

    Potrzebuje czegoś na temat sprzedaży telefonicznej, masz jakieś artykuły albo produkty w tym temacie?