Jak Zarabiać Na Reklamach Na FB (Uzyskaj ROI)DirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak zarabiać na reklamach na fb

„Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie.”

Wielu z was zastanawia się jak zarabiać na reklamach na fb. Często pojawiają się pytania jak ustawiam i zarządzam wszystkimi moimi reklamami na Facebooku. Tym bardziej, że wielu z was próbuje, ale nie ma efektów.

Pocieszę Cię … miałem tak samo. Minęło trochę czasu, aż odkryłem co działa i jak optymalizować swoje wydatki. Siedzę w reklamie od 8 lat i nie zawsze było tak pięknie. Popełniłem setki błędów, przeżyłem mnóstwo rozczarowań, aż w końcu się udało.

Myślę, że wielu ludziom brakuje wytrwałości i zbyt szybko się poddają. Z kolei, niektórzy uwielbiają uczyć się na własnych błędach. Nikogo nie oceniam, bo też mam taką naturę. Po co płacić komuś za szkolenia, gdy dojdę do tego sam.

Może i dojdziesz, ale droga na skróty prowadzi przez mentorów. Nie widzę sensu odkrywania koła od początku. Lepiej jest zapłacić komuś, niż męczyć się, irytować i kolejny raz godzić się z własną porażką.

Tym bardziej, że marketing internetowy nie jest łatwo dziedziną. I nie jest dla wszystkich. Ale jest dla mnie i wierzę, że dla Ciebie też.

Dziś chciałbym Ci pokazać 4 ważne odkrycia, które pomogły mi robić skuteczniejsze kampanie reklamowe. I na reszcie mogłem logować się na konto, bez obawy, że zmarnowałem pieniądze i kolejny tydzień pracy. Mówiąc szczerze każda z tych 4 metod jest skuteczna (nawet wykorzystywana wybiórczo), ale dopiero ich połączenie daje najlepsze efekty.

Zatem, zaczynajmy…

1. Podziel swoje kampanie pod kątem zainteresowań.

Niby wszyscy interesujemy się internetowym marketingiem, ale każdy z nas ma inną firmę, inne doświadczenie i osobiste cele.

Gdybym zapytał co decyduje o sukcesie to jeden powie, że SEO, a inny copywriting. Po części każdy ma rację i każdy się myli. Waszym celem jest pozyskiwanie klientów, ale widzimy inną drogę. Skupiamy się na czymś innym.

Jakoś nikt z nas nie bierze tego pod uwagę przy kampaniach reklamowych. Wrzucamy wszystkich ludzi do jednego worka i czekamy, aż zapiszą się na listę lub coś kupią. Nie tędy droga. Musisz zastanowić się czym interesuje się Twoja grupa docelowa, a dopiero potem sprawdzić czy reaguje na Twoje wiadomości. Przez wiele lat obserwowałem moje kampanie i byłem zawiedziony wynikami. Wydawałem pieniądze, które szły w powietrze. Równie dobrze mógłbym je spłukać w ubikacji. Dlatego najlepiej jest wybrać kilka zainteresowań i dla każdego stworzyć osobną grupę docelową.

Jak zarabiać na reklamach na fb

Jeśli myślisz, że przesadzam i lepiej nie marnować czasu to w powyższym przykładzie koszty pozyskania klienta różniły się nawet 3 krotnie! Wyobrażasz sobie? Mógłbyś 3 krotnie obniżyć koszty reklamy. W skali roku zauważysz kolosalną różnicę.

Tylko pomyśl. Jedziesz na wakacje z całą rodziną. Koszt wakacji wynosi 10 tysięcy za 7 dni. Co byś powiedział, gdybyś mógł w tej cenie mieć 31 dni, albo zapłacić 3 tysiące za 7 dni? Czy byłbyś zadowolony? Myślę, że tak, ale jakoś nikt, tak nie patrzymy przy naszych kampaniach.

2. Grupa podobnych odbiorców

Kiedy powstał Facebook nikt nie miał pojęcia jak go spieniężyć. To nie jest serwis kontentowy. Ciężko nazwać zdjęcia robione o 3 nad ranem, pod wpływem alkoholu, jako kontent. Dlatego Marek zaczął przetwarzać nasze dane osobowe, aby wyświetlać reklamy. Nikt się nie spodziewał, że jest bardzo sprytny.

Zaczął obserwować czym się interesujemy, jakie strony lubimy, oraz nawet co czytamy. Jednak ten algorytm nie był doskonały.

Pamiętam jak w 2010 i 2011 wydawałem pieniądze na reklamę. Nie była specjalnie skuteczna. Zazwyczaj traciłem pieniądze. Dopiero, gdy zwiększyłem marże i zacząłem promować webinary, dopiero wtedy, coś ruszyło. Niektóre moje produkty są bardzo drogie i mogę pozwolić sobie na kosmiczne ceny pozyskania klienta. Większość z was nie sprzedaje nic drogiego. Dlatego reklama była mało skuteczna.

Wtedy Facebook zaczął jeszcze lepiej śledzić co robisz. Nie tylko analizuje Twoje zainteresowania, ale zbiera informacje co czytasz poza serwisem, gdzie loguje się Twój telefon, a nawet co piszesz w prywatnych wiadomościach w messengerze. Facebook jest wszechobecny w naszym życiu i wie o nas sporo. Następnie potrafi przeanalizować dane i lepiej dopasować reklamy.

Dziś nie ma żadnego systemu reklamowego, który wie więcej na nasz temat, niż FB. Dlatego Facebooka może za nas wybrać grupę docelową i wyświetlić jej reklamy. Skoro ma więcej danych niż my, lepiej dopasuje reklamę.

Żeby tak się stało musisz stworzyć grupy niestandardowych odbiorców, a następnie zamienić je w grupy podobnych odbiorców.

Wystarczy, że zaimportujesz dane swoich klientów do Facebooka, a następnie poprosisz go, aby z tych danych znalazł grupę podobnych odbiorców.

I wierz mi, że grupy podobnych i niestandardowych odbiorców są mega paliwem dla Twojej firmy. Reklamy kierowane na powyższe grupy są tańsze i dużo skuteczniejsze!

Twoją niestandardową publicznością mogą być:
klienci
potencjalni klienci (czytelnicy newslettera)
ludzie, którzy przeszli do koszyka.
Następnie poproś Facebooka, aby z tych grup stworzył grupy podobnych odbiorców.

3. Podział ze względu na wiek.

Pamiętaj, że gdy wchodziłem na rynek internetowego marketingu miałem wiernych fanów. Większość z nich kupiłaby wszystko, co oferuję …gdyby miała za co! Pod każdym moim postem ludzie zostawiali komentarze i reagowali na wszystkie moje wiadomości. To bardzo cieszyło.Napisałem artykuł, a po paru godzinach widzę pod nim 200 komentarzy. Czułem się jak jakiś celebryta. Problem leżał w tym, że moja grupa docelowa miała od 18 do 25 lat i chciała zarabiać w internecie. Pokazywałem im jak zarabiam po 3-4 tysiące na dzień i byli zachwyceni. Nawet mi kibicowali, ale nie chcieli kupować.

Więc skasowałem ponad 20 tysięcy maili z bazy i zacząłem budować listę od nowa. Nawet ściąłem włosy, założyłem elegancką koszulę i przestałem przeklinać 🙂 Musisz mi wybaczyć …byłem młody, bogaty i zakręcony.

Dziś bardzo uważanie dobieram klientów. Obserwuję kto u mnie kupuje, jakie są koszty pozyskania klientów, jakie są możliwości zakupowe itd.

Kiedy wyświetlam reklamy na „grupy podobnych odbiorców” wykonuje podział ze względu na wiek.

Przykładowo najwięcej ruchu generuje grupa docelowa 25-34 lata, ale mniejsze koszty za konwersji mam przy starszej publiczności. Dlatego warto wykonywać takie podziały, aby sprawdzać kto jest naszą najlepszą grupą docelową.

Jak widzisz nie reklamuję się na osoby poniżej 25 lat. Zauważyłem, że nie są dla mnie targetem reklamowym. Najlepsi klienci mają zazwyczaj więcej, niż 40 lat. Jednak młodsze grupy wiekowe (25+) też mają potencjał.

4. Przełącz się na CPL.

Możesz poprosić Facebooka, aby optymalizował wyświetlanie reklam pod kątem konwersji. Czyli będzie wyświetlał reklamy tylko tym osobom, które z dużym prawdopodobieństwem kupią lub zapiszą się na listę adresową.

Brzmi dobrze?

Nigdy tego nie rób na początku. Na początku zawsze rozliczaj się w modelu CPC. Dopiero, gdy Facebook nauczy się kto zapisuje się na listę i kto kupuje …dopiero wtedy możesz przełączyć się na CPL. Inaczej będziesz miał mniej ruchu i wyższe koszty za konwersję.

Wiem, że jeśli nigdy do tej pory nie robiłeś kampanii na Facebooku możesz być nieco przytłoczony. Dlatego dobrym pomysłem jest dołączyć do Laboratorium Konwersji, gdzie zobaczysz na ekranie mojego komputera jak uruchamiam i optymalizuję reklamy. Myślę, że w ten sposób nauczysz się najszybciej.

Comments are closed.