Jak zarobić mnóstwo pieniędzy na swoim biznesie? • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak zarobić mnóstwo pieniędzy na swoim biznesie?

Ten wpis kieruję do wszystkich osób, które … wciąż zarabiają za mało w swojej firmie.

Powiem Ci o 2 rzeczach, które w 90% decydują o efektach…

To PRODUKT i jego MARKETING.

Rozejrzysz się wokół siebie, a zauważysz, że większość firm oferuje to samo w bardzo podobnej cenie. Dlatego większość firm zarabia mało, albo wcale.

Ludzie, którzy osiągnęli największy sukces oferują coś lepszego, albo coś innego.

Idealnym przykładem jest mój dobry kolega Sebastian Schabowski.

Sebastian uczy języka angielskiego. Tylko w inny sposób, niż konkurencja.

Większość szkół stawia na naukę gramatyki, słówek, poprawną wymowę itd.

Sebastian uczy 1000 najczęściej używanych słów w języku angielskim. Te 1000 słów odpowiada za zrozumienie 80% tekstu.

Jego produkt nie jest idealny.

Ma swoje wady, ale ma też wiele zalet. Małe dzieci znają mniej niż 1000 słów, ale lepiej komunikują się, niż obcokrajowcy którzy uczą się języka w szkole.

Ale przypadek Sebastiana nie jest odosobniony.

Sara Blakely szukała wyszczuplającej bielizny, która nie będzie widoczna pod białymi spodniami, a będzie pasować do letnich butów.

Gdy w sklepie nie znalazła produktu, odcięła stopy w rajstopach i tak powstała jej pierwsza firma.

Dziś jest miliarderką.

Sara nie skończyła MBA, nie była specjalnie utalentowana, a odniosła sukces.

Stała się miliarderką, ponieważ stworzyła produkt, który pokochały miliony kobiet na całym świecie.

Dlatego uważam, że najlepsze produkty są lepsze od innych opcji, albo są inne (jak np. serwis Sebastiana).

Drugim kluczem jest MARKETING.

Większość przedsiębiorców uważa, że dobry produkt sprzedaje się sam.

Ta jasne…a ziemia jest płaska (paradoksalnie wiele osób w to wierzy :).

Dlatego większość firm musi robić skuteczny marketing.

Marketing nie polega na ściemnianiu, ani kłamstwie.

Dobry marketing polega na wydobyciu najlepszych cech produktu i ukazaniu ich w ofercie.

Kiedy piszę ofertę zawsze mam w głowie reklamę Davida Ogilvy napisaną dla Rolls Royca „Przy prędkości 60 mil/h największym hałasem w najnowszym Rolls-Royce’ie jest odgłos elektrycznego zegarka”.

Albo reklama Dove „Jedynie Dove jest w ¼ kremem nawilżającym”.

Musisz znaleźć swoją przewagę nad konkurentami, a następnie ją reklamować. Gdy masz lepszy lub inny produkt, niż konkurencja nie ma z tym problemu.

Pizzera Dominium oferowała takie same pizze jak wszyscy.

Dlatego przewagi nie szukali w pizzy. Tutaj ciężko coś zrobić.

Właściciel znalazł przewagę w procesie dostawy.

Postanowili dostarczać pizze w 30 minut lub krócej (czego nie oferowała konkurencja).

Następnie marketing skupił się na reklamowaniu dostawy.

„Świeża. Gorąca pizza. Dostarczana w 30 minut lub zjesz ją za darmo”.

Jak myślisz …ktoś kto jest głodny do której pizzerii zadzwoni…

Do tej co ma lepszy smak, trochę niższą cenę, albo do tej co dostarczy jedzenie SZYBKO?

Dlatego jeśli chcesz osiągnąć sukces musisz skupić się na rozwoju produktu i marketingu.

Pytanie brzmi …jak rozwinąć produkt?

Odpowiedź jest prosta…

Zapytaj swoich klientów, na czym im najbardziej zależy…co się im podoba…albo co im się nie podoba.

To nie muszą być Twoi klienci. To mogą być klienci, którzy już kupują podobne produkty na rynku.

Sara Blakely sama zauważyła, że na rynku brakuje rajstop w których kobieta wygląda atrakcyjnie. Więc założyła własną markę.

Czasami możesz mieć problem z tym co rynek potrzebuje, albo chce.

Wtedy najlepiej zapytać jak najwięcej osób na czym im zależy …a następnie dać im to!

Comments are closed.