Jak zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów – wydając 15 groszyDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów – wydając 15 groszy

Dziwi mnie, jak mało firm sprzedaży wysyłkowej korzysta z możliwości kontaktu z klientem poza Internetem.

Mam na myśli listy drukowane. Skoro wysyłamy do klienta produkt, który właśnie kupił, to czemu nie dołączyć do paczki jedno- lub dwustronicowego listu? W liście można podziękować za zakup produktu i opowiedzieć o innych produktach… i w ten prosty sposób zwiększyć sprzedaż. Jedyny koszt to papier i druk – nie więcej niż 15 groszy!

Wyobraźmy sobie: otwieramy przesyłkę z kupionym produktem, znajdujemy w niej kopertę, a w kopercie list od właściciela firmy z podziękowaniem za zakup i zaufanie. Już samo to, w moim odczuciu, buduje więź z marką, z firmą – a przez to zwiększa szanse na ponowne zakupy.

W swojej pracy nigdy nie marnuję takiej możliwości. Jeśli reklamuję produkt fizyczny, to piszę list, który mój klient potem sobie drukuje i dorzuca do każdej przesyłki. Jeżeli reklamuję produkt elektroniczny, np. poradnik do czytania na komputerze lub czytnikach, to piszę mejla, którego mój klient ustawia w systemie. Mejl wychodzi automatycznie po dokonaniu zakupu.

list-powitalnyObok zdjęcie trzystronicowego listu, napisałem go dla jednego z moich klientów. Na początku jest podziękowanie za zakup produktu, a w dalszej części jest sprzedaż innego produktu, czyli nic innego jak sprzedaż krzyżowa, ang. cross-selling. Dla zwiększenia skuteczności zaproponowałem dołączenie płyty, na której jest demonstracja działania produktu. W pierwszym miesiącu z samego listu klient zarejestrował sprzedaż na poziomie 18 300 zł.

Więc rada byłaby, żeby do przesyłek fizycznych dokładać drukowany list z podziękowaniem i propozycją zakupu innego produktu z oferty. Można się do mnie zgłosić, pomogę stworzyć taki list. List zwiększy zadowolenie Twoich klientów, a zarazem zwiększy sprzedaż produktów dodatkowych.

podpis

Jeden komentarz

  • No właśnie warto dodawać jakieś dodatki do zakupów. Jak ktoś nie siedzi zbyt długo w copywritingu to zdecydowanie niech korzysta z twoich usług, bo mu się to z pewnością bardziej opłaci.