Marekting dostosowany do behawioralnych zachowań ludzi na liście.

Ostatnie dni były naprawdę ciekawe. Wykonałem „mały test”, aby zobaczyć jak reagują ludzie na mojej liście.

W ciągu kilku dni, pozyskałem 129 nowych klientów, całkowicie z automatu. Robiąc kampanię dostosowaną do behawioralnych zachowań ludzi na liście.

Na czym polegała kampania?

Jak spojrzysz w statyski okaże się, że większość ludzi nie otwiera Twoich wiadomości, ani nie klika w linki. I to normalne zachowanie.

Średni open rate wynosi ok. 20%, a CTR 2-3%. Co oznacza, że na 100 osób, tylko 20 otworzy maila i 3 osoby klikną.

Sytuacja może wyglądać zupełnie inaczej na „świeżych” listach. Tutaj open rate wynosi nawet 70%.

W każdy razie, prawda jest taka, że WIĘKSZOŚĆ OSÓB nie raguje na Twoje wiadomości.

Dlatego trzeba napisać wiadomości dopasowane do ich behawioralnych zachowań.

Skoro wysyłasz maila, a większość osób nawet go nie przeczytało, należy wysłac im jeszcze raz tego samego emaila …ale z innym tytułem.

Z kolei Ci, co przeczytali maila, ale nie kliknęli powinni otrzymać inną wiadomość.

Mój test wykonałem na próbie 14,935 osobach.

Pierwszego maila otwarło 752 osób (5% open rate). Z czego 14173 w ogóle nie zareagowało. Jak się domyślasz największy potencjał jest w tych osobach, które nie otwarły.

Dlatego tym osobom, system po 2 dniach automatycznie wysłał dokładnie taką samą wiadomość, ale z innym nałówkiem. Czemu? Bo to nagłówek decyduje o otwieralności. Ponadto, nie było sensu pisać nowej wiadomości, bo Ci ludzie i tak jej nie przeczytali.

Oczywiście automatyzacja była tak ustawiona, aby ten proces powtarzać. Tak długo, aż ludzie otworzą maila.

Z kolei, osoby które otwarły maila, ale nie kliknęli w link otrzymywały inne wiadomości. Dostawały całkowicie inne wiadomości, bo zdecydowali się otworzyć, ale nie kliknęli.

Czyli wszystkie wiadomości były dopasowane do ich behawioralnych zachowań.

Do czego możesz wykorzystać automatyzację?

Zobacz co się dzieje, gdy ktoś zapisuje się na Twój newsletter. Tylko 50% osób w ogóle kliknie w link prowadzący do raportu. Dlatego możesz w ciągu kilku godzin wysłaś jeszcze raz ten sam link. W ten sposób, więc osób skonsumuje Twój materiał.

Dobre ustawianie cykli automatyzacyjnych nie jest proste. Dlatego polecam Ci, abyś na początku ustawiał niewielkie kampanie.

Im bardziej skomplikowana kampania, tym trudniej ustawić cykl. Czasami wiadomość się nie wyśle, albo wyślą się dwie, bo gdzieś popełniłeś błąd.

Z czasem, Twój marketing będzie coraz bardziej zautomatyzowany.

Adrian Kołodziej jest ekspertem do spraw marketingu, budowania lejków sprzedażowych i generowania leadów. Jest czołowym liderem na rynku marketingu internetowego. Jego agencja reklamowa pomaga małym firmom zdobywać klientów przez internet. Swoja karierę rozpoczął w 2009 roku. W ciągu roku zbudował listę na 750 000 adresów. Od tamtego czasu zajmuje się generowaniem leadów, budowaniem list i projektowaniem całych kampanii dla klientów prywatnych.
Next Post

Jak zrobić dobre nagranie marketingowe i utrzymać uwagę odbiorców?