Jak napisać przyciągający nagłówek w ofercie?

Nagłówek w ofercie handlowej, perswazyjnej

Nagłówek jest najważniejszym elementem oferty.

Badania pokazują, że nagłówek jest w stanie zwiększyć skuteczność oferty o 1800%.

Jeżeli zaczynasz testować skuteczność oferty, zacznij od nagłówka. Naprawdę bardzo trudno stworzyć świetny nagłówek, który sprzedaje.

Nagłówek musi obiecać klientowi, że przeczytanie oferty daje rozwiązanie jakiego szuka. Ma wciągać do czytania  całego sales lettera (oferty w formie listu sprzedażowego).

Prawda jest taka, że 8 na 10 osób przeczyta nagłówek, ale tylko 2 osoby na 10 resztę oferty.

Jeżeli nagłówek nie jest chwytliwy, niewiele zdziałasz.

Jak powinien wyglądać nagłówek?

Powinien być duży, rzucający się w oczy, najczęściej w kolorze czerwonym (#CC0000), otulony cudzysłowiem.

Nagłówek w ofercie perswazyjnej

Dlaczego to takie ważne?

Bo nagłówek jest najważniejszą częścią oferty perswazyjnej.

Testowałem też różne kolory – dobrze działają również takie kolory jak niebieski i zielony.

Również testowałem czcionki – wybierz: Times (dla ofert drukowanych), Impact, Arial, Georgia, Myriad Pro, Open Sans, Helvetica, Lato, Avenir.

Czcionka przede wszystkim musi być czytelna. Pamiętajcie, że im klient jest starszy, tym czcionki w ofercie powinna być większa.

Gęstość nagłówków

Większość sprzedawców skromnie używa nagłówków.

Zwykle pojawia się duży nagłówek na początku i potem parę nagłówków w treści, a ich gęsto musi być duża – tak jak w przykładzie poniżej: nagłówek, krótki blok tekstu, nagłówek, krótki blok tekstu.

copywriting

Staraj się tworzyć krótkie bloki tekstowe i stosować dużo nagłówków.

Istnieje tzw. droga podwójnego czytelnictwa – większość ludzi nie czyta ofert, tylko skanuje je wzrokiem.

większość ludzi nie czyta ofert, tylko skanuje je wzrokiem.

A im młodszy jest klient, tym większe ryzyko, że nie przeczyta całej oferty.

Młodsi klienci podejmują decyzje pod wpływem impulsu (nie czytają ofert, tylko je skanują).

Starsi klienci zazwyczaj czytają dużo więcej.

Często używane słowa w ofercie

Pisz tak nagłówki, aby odwoływały się do bezpośrednich korzyści jakie otrzyma klient np.: „Jak zdobywać przyjaciół i zjednywać sobie ludzi”.

Rozważ dodanie takich słów jak: „darmowy”, „jak”, „sprzedaż”, „szybki”, „proste”, „okazja”, „ostatnia szansa”, „gwarancja”, „wynik”, „sprawdzony”, „zapis”.

Te słowa bardzo często pojawiały się w najlepszych nagłówkach jakie wymyślono!

Ponadto bądź specyficzny – użyj w nagłówku specyficznych cyfr (skupiają uwagę wzroku). Specyficzna cyfra daje poczucie wiarygodności.

„Dlaczego 96,7 procent osób rekomenduje mydło Dove?”

Niektórzy copywriterzy umieszczają w nagłówku nazwę marki, co przynosi dobre wyniki.

david_ogilvy_rolls-royce-reklama
Tłumaczenie: „Przy prędkości 60 mil na godzinę najgłośniejszy hałas w nowy Roll-Royce’ie pochodzi z elektronicznego zegarka”

W nagłówku wyeksponowano unikalną korzyść jaką daje marka Rolls-Royce.

Innym sposobem jest umieszczenie swojego imienia i nazwiska w nagłówku. Metoda jest skuteczna, gdy jesteś znany w branży.

„Oto schemat jaki doprowadził Adriana Kołodzieja do wyników w copywritingu”.

Szablony skutecznych nagłówków

Oto kilka szablonów, które sprawdzą się w większości ofert:

1. Kto jeszcze chce __________ w _________ (czas)?

Przykład: „Kto jeszcze chce napisać zabójczy nagłówek w 15 minut?”. To jest jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych szablonów.
Ewentualnie:

2. Kto jeszcze chce (korzyść) ___________ i ________ (cel ostateczny)?

Przykład: „Kto jeszcze chce zarabiać minimum 3000 zł miesięcznie i osiągnąć wolność finansową?”.

3. Dla osób, które chcą (korzyść) – ale nie mogą zacząć

Przykład: „Dla osób, które chcą pisać dobre oferty – ale nie mogą zacząć”.

4. Co każdy powinien wiedzieć o _______________?

Przykład: „Co każdy powinien wiedzieć o zakupie używanego samochodu?”.

5. Odkryj, Jak _____________, _____________ i _______________

Przykład: „Odkryj, jak napisać ofertę, zwiększyć jej skuteczność i sprzedać klientowi”.

To są świetne szablony  z których bardzo często korzystam.

Co ciekawe, są stosunkowo krótkie.

Wielu copywriterów mówi zaleca, aby nagłówek miał maksymalnie  7–8 słów.

Osobiście uważam, że w marketingu internetowym dobrze sprawdzają się dłuższe nagłówki. Musisz przetestować, co działa na Twoich klientów.

Swipe Files – Lista najskuteczniejszych nagłówków w historii

gary_halbert

U góry masz słynny list Garego Halberta z 1 dolarówką. Stworzyłem podobną reklamę umieszczając
zabawkowy banknot 1 mln złotych. Wykorzystałem SWIPE FILES.

Każda branża ma swoje knify. Takie knify istnieją również w copywritingu.

Zawodowy uwielbiają korzystać z SWIPE FILES (przykładów).

Korzystanie z swipe files polega na tym, że „przerabiasz” najlepsze nagłówki (i nie tylko) jakie sprawdziły się w przeszłości (dla kogoś innego).

Poniżej znajdziesz moją listę SWIPE FILES …najlepszych i najbardziej sprawdzonych nagłówków w historii copywritingu.

„Jeśli masz 19 minut przed następną rundą golfa…to pokażę Ci jak możesz zmniejszyć ilość uderzeń o 10 w swojej grze – to proste, łatwe i gwarantuję, że zadziała dla Ciebie – Albo zapłacę Ci 10 dolarów”

„Jak kompletny nieuk i nowicjusz, który sam uczył się golfa, ignorował rady ekspertów …i przez przypadek natknął się na wielki sekret, dzięki któremu zwiększył dokładność oraz uderza o jardy dalej”.

„Jak chudziutki geniusz z Kalifornii przypadkowo zaczął uderzać na odległość 420 jardów”

„Osiągnij nieuczciwą przewagę w uderzaniu piłeczki golfowej na dystans i precyzję, o której mogą marzyć tylko profesjonaliści.”

„Najszybszy sposób, który znam, na zarobienia miliona dolarów”
„Jeśli jesteś bezpiecznym kierowcą – możesz zaoszczędzić pieniądze na ubezpieczeniu samochodu”

„Odkryj jak zamienić wiedzę, którą już posiadasz o swojej specjalizacji, hobby lub osobistych zainteresowaniach, w produkty informacyjne, które zarobią miliony”

„Jak pisać nagłówki, które uczynią Cię bogatym”

„Sekrety gromadzenia pieniędzy, o których banki nie chcą żebyś wiedział”
„Jak rabować banki…legalnie?”

„Przestań marzyć i zacznij zarabiać pieniądze”

„Podobnie jak ja…możesz zarabiać naprawdę duże pieniądze w domu, oglądając TV – lub po prostu czytając swoją codzienną gazetę!”
„Potrzebujesz więcej pieniędzy?”

„Jak zachować dobrą formę w każdym wieku?”

„Jak zdobyć pożyczkę na 500zł”

„Który z pięciu poniższych problemów ze skórą chciałbyś rozwiązać”

„Czy dasz mi 7 dni bym mógł Ci udowodnić, że uczynię Cię nowym człowiekiem?”
„Piękniejsze ręce w 24h lub zwrot pieniędzy”

„Jak podwoić zyski w 6 miesięcy…zagwarantowane w 100%!”

„Tu jest wiadomość, o której Twój rząd nie chce żebyś wiedział”

„Jak uwolnić się od kompleksu niższości”

„Odświeża Twój oddech, gdy czyści Twoje zęby”

„Dlaczego niektóre pokarmy eksplodują w Twoim brzuchu”

„Jak przestać się martwić”

„List otwarty do wszystkich ludzi z nadwagą z Chicago”

„Jak wydatek 20zł może uratować Twoje 2000zł”

„Porada dla żon, których mężowie nie oszczędzają pieniędzy- od żony”

„Czego nie powiedzą Ci prawnicy…Możesz założyć własną spółkę przez telefon, w jakimkolwiek państwie, w czasie nie dłuższym niż 8 minut, z gotówką nie większą niż 45 dolarów”

„Jak mieć chłodną i cichą sypialnię nawet w gorące noce”
„Do osób, które chcą pisać – lecz nie potrafią zacząć”

„Śmiali się, gdy usiadłem przy fortepianie, ale kiedy zacząłem grać”

„Czy popełniasz takie błędy mówiąc po angielsku?”

„Podwójny zwrot pieniędzy, jeśli to nie jest najlepsza zupa cebulowa, jaką kiedykolwiek próbowałeś”

„Kto jeszcze chce zarabiać pieniądze wykorzystując do tego swój komputer?”

„Dlaczego niektórzy ludzie prawie zawsze zarabiają na giełdzie”

„Jak nowe odkrycie zamieniło niezbyt ładną dziewczynę w piękność”

„Wzmocnij swoją siłę i gibkość. Sekret Bruce Lee, który zawsze zapewni Ci zwycięstwo”

„Kto jeszcze chce mieć bielsze pranie, bez ciężkiej pracy?”

„Czy wykazujesz te symptomy wyczerpania nerwowego?”

„Co nie pasuje na tym obrazku?”

„Jak, zaczynając od zera, stworzyć zarabiające imperium?”

„Jak zarabiać pieniądze pisząc krótkie artykuły?”

„Do ludzi, którzy pewnego dnia chcą przestać pracować”

„Sekret zdobywania milionowego bogactwa to po prostu używanie właściwych słów”

„Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”

„Bezpłatnie dla przyszłych żon – za 2 dolary dla reszty”

„Głusi słyszą teraz szepty”

„Jak zamieniłem porażkę w sukces w sprzedaży?”

„Co czyni kobietę uroczą?”

„Drobny błąd, który kosztował tego farmera 3.000 dolarów rocznie”

„Jak poprawiłem pamięć w jeden wieczór”

„Pozbądź się, raz na zawsze, zmartwień o pieniądze”

„Jak wykorzystać książki i magazyny do zwiększenia Twojej sprzedaży”

„Poznaj orientalny sekret zasypiania”

„Dobre i złe metody uprawy roli oraz szybkie wskazówki, które zwiększą Twoje dochody”

„Jak zostałem skutecznym sprzedawcą dzięki głupiej aferze”

„Kto jeszcze chce mieć sylwetkę gwiazd filmowych?”

„Do matki, której dziecko ma 3 lata”

„Poznaj niesamowity, zwycięski sekret sprzedaży w Internecie”

„Jak inwestycja 7 dolarów naprowadziła mnie do zysków w wysokości 35 tysięcy rocznie”

„Najdroższy magazyn na świecie, który każdego miesiąca kupuje już ponad 40,000 biznesmenów. Dlaczego?”
„Pełnoetatowy fryzjer znajduje niepełnoetatową żyłę złota”

„Dla mężczyzn, którzy chcą osiągnąć niezależność w ciągu następnych 10 lat”

„Wszystkowiedzący nie powinni czytać tej strony”

„Co wolałbyś robić: Oglądać TV czy zarobić trochę gotówki?”

„Jak dwa naturalne pokarmy mogą zapobiec, a nawet wyleczyć raka?”

„Czy zapachy w Twoim domu Cię zawstydzają?”

„Daj mi 5 dni, a uzyskasz magiczną osobowość …Udowodnię to – Bezpłatnie”

„Nigdy nie jesteś zbyt stary, by słyszeć lepiej”

„21 prostych taktyk na podniesienie konwersji Twojej strony internetowej”

„Oto klucz do długiego i zdrowego życia”

„Jak zdobyłem popularność w ciągu jednej nocy?”

„Nowe, wielkie odkrycie, zabijające nieprzyjemne zapachy kuchenne, natychmiast”

„Groziło mi bankructwo – zacząłem więc czytać the Wall Street Journal”

„Oto co robią lekarze, kiedy czują się kiepsko”

„Czy tak wygląda Twój wymarzony dom?”

„Dziewczęta…potrzebujecie szybkich loków”

„Do niezadowolonych mężczyzn po 35tce”

„Tutaj jest metoda zarabiania pieniędzy, która dotąd nie zawiodła ani razu!”

„Czy potrafisz dostrzec te 7 powszechnych grzechów dekoratorskich?”

„Wyobraź sobie mnie…trzymającego publiczność oczarowaną przez 30 minut”

„Jak sprawić, by ludzie ustawiali się w kolejce, błagając aby mogli Ci zapłacić”

„Paskudna prawda o Twoim nowym, pięknym aucie”

„Człowiek, który spędził 3 lata z szyną w nodze, dzisiaj biega pięć mil dziennie”

„Jak zbiłem fortunę głupim pomysłem?”

„Od teraz ciesz się doskonałym słuchem!”

„Magiczne słowa, które przynoszą bogactwo”

„Często jako druhna, nigdy jako panna młoda?”

„Zamów gwiazdkowe prezenty teraz – zapłać po 20 stycznia”

„Daj mi 10 minut, a udowodnię Ci, że możesz nauczyć się muzyki bez nauczyciela”
„Gdzie znajdują się pieniądze i jak je zdobyć?”

„Ty, pisarz- milioner?”

„Wreszcie…ktoś odkrył sekret nakłaniania ludzi, by Cię pokochali!”

„Czy jesteś gotów by dostać od życia to, czego pragniesz?”

„Szokujący sekret, ujawniający jak zlikwidować stres z Twojego życia, gwałtownie zwiększyć pewność siebie i zaprogramować się na życiowy sukces”

„Bezwoskowy, bezpiankowy, bezpieczny i bezbolesny sposób usuwania niechcianych włosów!”

Jeden komentarz

  • …przydatne porady. dobry zestaw tekstów. ogólnie duży plus.
    a minus za brak odpowiedzi na maila…