Najważniejsza strona w Twojej firmie • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Najważniejsza strona w Twojej firmie

W twoim biznesie jest strona, która powinna generować więcej klientów, niż jakakolwiek inna strona, zwłaszcza gdy budujesz listę.

Ta strona jest czystą kopalnią złota.

Po zastosowaniu kilku moich porad, możesz mieć napływ nowych klientów, co kilka godzin (a nawet kilka minut). Jeśli z kolei nie zastosujesz tych rad, po prostu zostawiasz ogromne ilości pieniędzy na stole. Po które z chęcią sięgnie Twoja konkurencja.

Niestety, większość ludzi nie stosuje tej rady, albo stosują ją źle.

Tymczasem to obszar biznesu, który jest najczęściej zaniedbywany i stanowi dźwignię dla każdej firmy.

Celem tej strony jest zamiana subskrybentów w płacących klientów. Jeśli tego nie zrobisz będziesz miał ogromną bazę mailingową, która jest bierna. Pamiętaj, że klient jest więcej wart, niż zwykły subskrybent.

Na szczęście wystarczy, że dziś popracujesz nad tą stroną, a już jutro zobaczysz pierwsze efekty (a kto wie ..może i dziś).

Mówię o stronie potwierdzającej zapis na listę.

To strona na jaką trafia subskrybent zaraz po zapisie na listę.

Często nazywana jest „thank you page”. Ponieważ na tej stronie dziękujesz za podjęcie akcji.

Błędem jest, gdy na tej stronie subskrybent widzi „Proszę zalogować się na skrzynkę pocztową, aby potwierdzić maila”. Większość ludzi tego nie zrobi, a Ty stracisz mnóstwo pieniędzy.

Pamiętaj, że największym błędem jest nie wykorzystywanie tej strony. Tymczasem, ona potrafi zdziałać cuda. To świetna okazja, aby zwiększyć zainteresowanie leadów i zachęcić do zakupu.

Oczywiście …wielu z was powie „Adrian, ale jest za wcześniej, aby coś sprzedawać”.

Bzdura.

Dlatego wielu z was nie potrafi zarabiać na liście. Najtrudniej jest sprzedać pierwszy raz. Szczególnie, gdy oferujesz darmowy raport. Tymczasem, możesz od razu coś sprzedać, Możesz 10% subskrybentów zamienić w płacących klientów.

Zrozum, że ludzie przychodzą do Ciebie bo szukają
rozwiązań.

Widzisz…skoro wielu ludzi przychodzi do Ciebie, dobrze wybrałeś target reklamowy to masz przed sobą publiczność, która szuka rozwiązań. Musisz tylko przenieść ten związek na wyższy poziom.

Ludzie nie zapisują się na bezpłatny biuletyn dla zabawy. Mają jakiś problem i szukają rozwiązań. Załóżmy, że jesteś w branży odchudzania, a Twój lead magnet to „5 fast-foodów w wersji FIT”. Ludzie, którzy pobierają taki lead magnet szukają czegoś, co będzie miało niską zawartość kalorii i tłuszczu. Czyli są na diecie, albo czują, że muszą przejść na dietę. Dlatego na stronie z potwierdzeniem możesz umieścić ofertę diety.

Oczywiście, aby system działał musisz mieć lead magnet, który koreluje z ofertą. Wtedy ludzie trafiają na ofertę i są zainteresowani. Marketing jest jak randkowanie. Najpierw podchodzisz do dziewczyny na ulicy i zaczynasz rozmowę (lead magnet), potem próbujesz się umówić, albo wziąć numer telefon (oferta), dopiero potem jest związek (druga oferta), a na końcu małżeństwo (sprzedaż backendu).

Zgadzam się, że nie każdy subskrybent od razu kupi. To nic strasznego. Sprzedaż mu później.

Bardzo często na stronie z potwierdzeniem umieszczam VSL (video sales letter). List sprzedażowy w formie nagrania wideo. Taki materiał przypomina tutorial. Dobrze przygotowany budzi zainteresowanie i zwiększa ciekawość.

Pamiętaj jednak, aby zawsze wykorzystywać „moment”, gdy trzymasz uwagę leada. Zawsze wykorzystaj ten moment, aby coś sprzedaż. Nasza uwaga jest ograniczona i rozproszona, więc gdy masz okazję …spróbuj sprzedać.

Idealnie demonstruje to scena z tego filmu:

Dlaczego strona z podziękowaniem jest taka ważna?

Przede wszystkim możesz od razu, coś sprzedać. Płatna promocja jest kosztowna. Gdy od razu możesz coś sprzedać …masz okazję zarobić. Te pieniądze możesz ponownie zainwestować w płatną promocję. Bardzo często wyjdziesz na zero, a tym samym budujesz listę …za darmo.

Ponadto, widzisz jak reagują Twoje leady. Dobre leady kupują od razu. Gdy masz słabe leady, nie chcą kupować. Więc od razu możesz wyłączyć takie kampanie i oszczędzić na promocji.

UWAGA: na potrzeby tego artykułu skupię się tylko na 2 elementach tego lejka. Członkowie Laboratorium Konwersji mogą zobaczyć jak wygląda cały lejek i poprosić mnie o pomoc w jego ocenie.

Żeby system działał musisz mieć dobrego squeeze page’a

To prawda. Twoja strona „squeeze page” jest elementem krytycznym. Jeśli ktoś nie poda maila …nie przejdzie do strony z potwierdzeniem. Dlatego Twoja strona squeeze page musi być cały czas optymalizowana.

Po 8 latach w branży mogę powiedzieć jedno …sama treść na tej stronie jest ważna, ale ważniejszy jest lead magnet. Jeśli na tej stronie umieścisz lead magnet, który jest ważny dla grupy docelowej …to będziesz miał dużo wyższą konwersję.

Dam Ci przykład. Załóżmy, że masz szczeniaka, który sra po całym domu. Dosłownie pływasz w kupach. I jego właściciel wchodzi do internetu. Na raz widzi reklamę dwóch lead magnetów:

1. „Jak wyeliminować szczekanie psa w nocy”
2. „2 sposoby, aby pies załatwiał się na zewnątrz”.

Który lead magnet będzie miał większe wzięcie? Na który rzucą się potencjalni klienci? Od lead magnetu wiele zależy. Oczywiście szablon strony, czcionki, treść jest ważna …ale nie tak ważna jak tematyka lead magnetu. Dlatego warto przetestować kilka lead magnetów i zobaczyć na który najlepiej reaguje publiczność.

Nie będę tutaj wchodził w szczegóły. W Laboratorium Konwersji jest o tym cały materiał.

W każdym razie musisz skoncentrować się na lead magnecie. Musisz stworzyć stronę, która ma najwyższą możliwą zapisywalność. Koniecznie skoncentruj się na swoim współczynniku konwersji. Im więcej ludzi poda maila, tym więcej przejdzie do oferty.

Pamiętaj, że Twoja strona squeeze page będzie się różnić w zależności od tego z jakiego medium reklamowego korzystasz. Gdy używa SEO Twoja strona squeeze page może być dłuższa lub być zwykłym pop-upem. Jeśli Twój ruch pochodzi z Google lub Facebook Ads musisz mieć przejrzystą i skoncentrowaną stronę. Nic nie może rozpraszać Twojego czytelnika. Ludzie muszą wejść na stronę i podać maila.

Gdy są na stronie z potwierdzeniem nie popełniaj tych błędów:

#Błąd 1: Strona jest zwykłym ogłoszeniem.

Strona „thank you page” to pierwszy kontakt czytelnika z Twoją firmą. Dlatego nie chcesz, aby pierwsze co widzą to ogłoszenie typu „Dodałem Cię do autorespondera. Dziękuję”. Niektóre firmy umieszczają na tej stronie nagranie z podziękowaniem. To też jest średni pomysł.

Znam faceta, który na stronie z podziękowaniem umieścił tzw. „sandwicha”. Czyli umieścił bardzo cenną wskazówkę, którą od razu mogą wykorzystać czytelnicy. Następnie powiedział, że jeśli chcesz więcej wejdź tutaj. Jak się domyślasz „wejdź tutaj” prowadziło do oferty. Takie strony są nazywane sandwichem. W Polsce takie strony są rzadkie jak kurze zęby.

# Błąd 2: Ludzie nie otwierają pierwszego maila.

Zaraz po zapisie potencjalny klient powinien otrzymać email z powitaniem. Ten email jest kluczowy. Jest najważniejszy, bo ma najwyższy open rate i ctr. Najwięcej osób go otworzy i kliknie w link. W tym emailu musisz przywitać swoich potencjalnych klientów, powiedzieć im o Twojej misji, oraz przekierować do strony z potwierdzeniem.

Ten email jest kluczowy. Jeśli oni nie otworzą Twojego maila to następne mogą lecieć do spamu. Skrzynki pocztowe się uczą. Jeśli wyślesz 2-3 maile, a nie będą otwarte, część skrzynek pocztowych zakwalifikuje je jako spam!

Często robię jeszcze coś ciekawszego. Na stronie z potwierdzeniem umieszczam informacje „dziękuję za subskrypcję. W ciągu 10 minut otrzymasz raport na emaila. Zanim przejdziesz dalej, przeczytaj każde słowo na tej stronie/obejrzyj ten film”.

W ten sposób ludzie od razu zajrzą do oferty. Gdy będą zainteresowani albo kupią, albo będą czytali Twoje kolejne maile. Ponieważ wiedzą, że masz coś …co może im pomóc.

#Błąd 3: nie używanie pixeli facebooka.

Przerażające jest to, jak wiele firm nie używa pixeli. Często jest tak, że są źle zainstalowane lub firma ich nie używa. Musisz na stronie z podziękowaniem mieć pixele. W ten sposób możesz śledzić ile kosztuje Cię pozyskanie leada.

Dodatkowo instalując pixel facebooka uczysz platformę kto jest Twoim subskrybentem. Dzięki czemu algorytm wykorzysta te informacje, aby lepiej optymalizować reklamy. Bez pixela reklama jest mało skuteczna. Platforma nie ma pojęcia komu wyświetlać reklamy. Jest to szczególnie ważne, czy rozliczasz się w modelu CPL (płać za leada). Bez danych do optymalizacji reklam, Twoje reklamy będą dużo droższe.

Co warto umieścić na stronie z potwierdzeniem?

Najlepiej umieścić ofertę taniego, dobrego produktu wejściowego. Nazywamy go „front-end”, albo oferta „tripwire”. Celem tych oferty nie jest generowanie zysku (choć tak może być). Celem jest zmiana relacji. Większość z was prowadzi biznes, aby zarobić. U mnie jest inaczej. Sprzedaję, aby pozyskiwać klientów. Pieniądze są efektem ubocznym. Im lepsza relacja, im bardziej zaangażowana osoba, tym mogę zarobić więcej. Dlatego na tej stronie warto umieścić nieodpartą ofertę, aby pozyskać klientów.

Gdybyś miał problem z ustawieniem tych stron, reklam albo potrzebujesz gotowego lejka …zajrzyj na Laboratorium Konwersji. Tam znajdziesz wszystko co potrzebujesz.

Pozdrawiam,
Adrian Kołodziej

P.S Pamiętaj, że strona z podziękowaniem ma kluczowe znaczenie w Twoim biznesie. Im dłużej zwlekasz ze sprzedażą, tym mniejsza szansa, że sprzedaż.

Comments are closed.