Jak napisać reklamę AdWords? • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak napisać reklamę AdWords?

Jak utworzyć reklamę google Adwords

Jeśli masz dobry produkt lub usługę, ale nie masz klientów to twoim problemem jest brak ruchu na stronie. Prędzej, czy później zainteresujesz się reklamą AdWords. Tym bardziej, że AdWords jest największą platformą reklamową na świecie.

W tym wpisie zobaczysz jak napisać reklamę AdWords, aby zwiększyć klikalność reklamy, poprawić wynik jakości i obniżyć stawki.

1. Czy AdWords jest dobrym systemem reklamowym dla początkujących firm?

Oczywiście. Moja firma w pierwszym roku działalności przekroczyła 1 mln złotych obrotu, dzięki AdWords. Dlatego uważam, że AdWords jest jednym z najlepszych źródeł klientów. Niektóre firmy żyją, dzięki Google AdWords.

Reklama AdWords jest bardzo skuteczna, gdy klienci AKTYWNIE szukają produktów lub rozwiązania problemu. Mówiąc aktywnie, mam na myśli, że wpisują konkretne słowa w wyszukiwarkę np. dom starców cena. Rozumiesz? Gdy Twoi potencjalni klienci szukają rozwiązań swoich problemów, albo konkretnych produktów, wykorzystaj Google.

2. Jak Google ustala stawki za kliknięcie?

Istnieje kilka czynników, które grają kluczową rolę np. historia reklamowa, czy wynik jakości. Nie będę omawiał wszystkich czynników, bo chcę się skupić na wyniku jakości. Widzisz na wynik jakości również wpływa kilka czynników. Głównym czynnikiem jest CTR reklamy (stosunek kliknięć do ilości wyświetleń). Gdy masz wysoki CTR twoja reklama jest częściej wyświetlana i masz niższe stawki za kliknięcie.

Poprawisz wynik jakości na 3 sposoby:
a) piszesz lepsze reklamy, które są częściej klikane
b) zaprojektujesz dobrą strukturę kampanii
c) zadbasz o wysoką jakość strony docelowej (najlepiej odeślij ludzi do podstron serwisu, a nie strony głównej).

Teraz skupimy się na pierwszy aspekcie, czyli pisaniu lepszych reklam.

3. Jak napisać lepszą reklamę AdWords?

Ogólnie polecam, abyś poświęcił 5 minut dziennie na optymalizację reklam. Wierz mi, że regularne split testy są bardzo ważne. W AdWords drobne zmiany przekładają się na poważne oszczędności. Wystarczy, że usuniesz wykrzyknik lub znak zapytania z reklamy, a twoje stawki mogą spaść o połowę (nie żartuję).

Oto kilka trików reklamowych.

a) dodaj cyfry do reklamy.

Cyfry szybciej skupiają uwagę wzroku niż litery. Dlatego dodanie cyfry (najlepiej dokładnej) od razu skupia uwagę.

b) znaki specjalne.

Znaki specjalne jak $, %, czy @ działają podobnie jak cyfry. Wyróżniają się na tle tekstu i podnoszą klikalność. Tym samym obcinają koszty reklamowe.

c) wezwanie do akcji.

Większość reklam, czy ofert nie ma żadnego wezwania do akcji. To poważny błąd. Twoje reklamy muszą mieć jasne wezwanie do akcji. Oczywiście widziałem już takie reklamy, które nie miały wezwania do akcji, a miały wysokie CTR. Jednak w większości przypadków wezwanie do akcji pomaga.

d) korzyści

Pisząc reklamę AdWords nie należy zapominać o korzyściach. Co klientowi oferujesz? Jaką składasz obietnicę? Co osiągną klienci z Twoim produktem? Albo czego unikną? Napisz o tym w reklamie. Z tymże nie dawaj szalonych obietnic. Reklamy typu „Jak schudnąć 30kg w 7 dni” zostaną odrzucone przez Google i mogą spowodować zamknięcie konta reklamowego.

e) dodaj numer telefonu i adres.

Numer telefonu, adres, czy godziny otwarcia wyróżniają reklamę tak samo jak cyfry. Musisz być jak czerwone ferrari na tle białych mercedesów. Dla firm lokalnych dodanie numeru telefony i adresu jest koniecznością. Bardzo często szukam lokalnych firm na moim iphonie. Nawet nie wchodzę na stronę tylko od razu telefonuję do firmy.

f) odwróć ryzyko.

Możesz w reklamie zapewnić klienta o gwarancji, zwrocie gotówki, albo darmowej wymianie produktu. Technika jest bardzo stara, bardzo popularna, ale nadal działa. Sam wolę kupować produkty, które mogę zwrócić (choć nie pamiętam, abym coś zwrócił).

g) darmowa wysyłka.

Oferujesz darmową wysyłkę produktu? Powiedź o tym w reklamie. To silny bodziec motywacyjny dla wielu klientów.

h) dowód społeczny.

Masz już zadowolonych klientów i jesteś długo na rynku? Powiedź o tym. Taka reklama wzmacnia poziom zaufania i skłania wielu klientów do zakupu.

4. Czy chciałbyś stworzyć pierwszą reklamę AdWords?

Dołącz na próbę do biblioteki marketingowca i uruchom plan „Google AdWords”. Dowiesz się jak prawidłowo ustawić kampanię, napisać reklamę, czy wybrać słowa kluczowe.

Zainteresowany? Wejdź tutaj.

Masz pytanie? Zostaw komentarz.

Comments are closed.