Porady AdWords • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Porady AdWords

Porady AdWords

W poniższym artykule poznasz moje Porady AdWords. Ponieważ uważam, że system jest wyjątkowo skuteczny i dostarcza mnóstwo dobrej jakości ruchu.

Tym bardziej, że dla wielu firm AdWords jest podstawowym źródłem pozyskiwania klientów.

Dziś pokażę Ci jak zarobić więcej z systemem Google AdWords

1. Wybór słów kluczowych.

Większość firm licytuje główne słowa kluczowe np. „dieta”, „odchudzanie”. Jak się domyślasz im bardziej popularne słowo …tym większa konkurencja Najbardziej popularne frazy są najczęściej licytowane i najdroższe.

Licytowanie głównych fraz jest głupim pomysłem. Jest taka zasada, że im bardziej ogólne słowo, tym mniejsza szansa na zakup.

Kobieta, która wpisuje frazę „sukienka na wesel” nie ma pojęcia, co chce kupić. Co innego jak wpisze „Sukienka Kleopatra cena”

Dlatego nie ma sensu licytować głównych fraz. Tylko w nielicznych branżach główne frazy sprzedają lepiej, niż precyzyjne.

2. Pakowanie wszystkich słów do jednej grupy.

Nigdy nie ustawiam wszystkich słów do jednej grupy.

Wielu reklamodawców robi tak.

# Adgrupa 1

A w niej takie słowa jak:

sześciopak na brzuchu
dieta
budowa masy mięśniowej

W ten sposób Twoja reklama nigdy nie uzyska wysokiego CTR. Żeby uzyskać wysoki CTR musisz stworzyć mnóstwo grup i mnóstwo reklam.

Dam Ci przykład

# Adgrupa 1: [sześciopak na brzuchu]
# Adgrupa 2: [dieta]

Następnie napisz osobne reklamy do każdej grupy.

Wiem, że proces jest czasochłonny, ale nie ma drogi na skróty. Niektóre moje kampanie mają po 100 grup, a w każdej mam 2 reklamy. Czyli napisałem 200 reklam (i to nie koniec).

Gdy kampania ruszy dalej pisz reklamy i testuj ich skuteczność.

3. Największe pieniądze są w sieci partnerskiej.

Większość firm próbuje umieścić reklamę w wyszukiwarce, albo co gorsza łączy wyszukiwarkę z siecią partnerską.

70% ruchu nie pochodzi z wyszukiwarki. Pochodzi z sieci partnerskiej.

Tymczasem sieć partnerska daje tańsze stawki za kliknięcie i więcej ruchu.

70% ruchu w internecie generują strony i portale internetowe, a nie wyszukiwarka Google. Potrzebujesz dobrej porady dotyczącej AdWords? Testuj za pomocą sieci partnerskiej strony, które generują sprzedaż, a następnie dogadaj się z webmasterami poza systemem. Często wynegocjujesz lepsze warunki.

4. Kluczowy wskaźnik.

Dbaj o wysoki CTR. Na początku systemu reklamowego Google AdWords tylko CTR określał Quality Score (wynik jakości). Dziś Google bierze pod uwagę inne czynniki. Jednak CTR nadal jest bardzo ważnym wskaźnikiem przy rankingowaniu.

Skoro wiele osób kilka Twoją reklamę to jasny sygnał dla Google, że jest lepiej dopasowana, niż inne. Pamiętaj, że Google nie dba o Ciebie. Google dba tylko o użytkownika wyszukiwarki. Dlatego zależy im na tym, aby wyświetlać najlepiej dopasowane reklamy.

Żeby zadbać o wysoki CTR musisz cały czas robić split testy. Ważne, aby w ustawieniach kampanii ustawić równomierne wyświetlanie reklam. Nigdy nie pozwól decydować Google za Ciebie.

Porady AdWords

5. Umieść w reklamie historię.

Większość reklam wygląda tak samo. Umieszczając historię w reklamie automatycznie się odróżniasz.

Patrz:

Bitcoin Kurs – Jak Inwestować Na Rynku Kryptowalut
Przez 6 miesięcy inwestowałem bezskutecznie, aż w końcu
odkryłem coś co działa!

Oczywiście nie jest to złota reguła. Zanim napiszę jakąkolwiek reklamę staram się sprawdzić, co robi konkurencja. Sprawdzam co napisali, a następnie oceniam ich mocne i słabe strony. Dopiero wtedy piszę reklamy.

6. Nie wydawaj dużych pieniędzy.

Przynajmniej na początku. Pierwsze pieniądze przeznacz na testy. Sprawdzaj co działa, a co nie. Oceniaj, które reklamy i które słowa konwertują.

Jakiś czas temu klient poprosił mnie o ocenę jego reklam. Spojrzałem w historię i zobaczyłem, że niektóre słowa konwertują za 143 zł, a inne za 6 zł. Więc nie ma sensu przepłacać za klienta.

To normalne, że na początku kampania jest nierentowna, albo na granicy rentowności. Gdy wiesz co działa, możesz wyeliminować słabe słowa i zwiększyć budżet tam, gdzie ludzie kupują.

Moja porada jest taka, aby stosować zasadę 20/80. W AdWords 20% słów generuje 80% klientów. Wydawanie pieniędzy na słowa, które nie konwertują (albo konwertują słabo) nie ma sensu.

7. Przejdź na tryb przyśpieszony.

Kiedy kampania generuje zyski i wiesz co działa, wtedy włącz „przyśpieszone wyświetlanie reklam”. Google spróbuje jak najszybciej wydać Twoje pieniądze. Tym samym wyświetlisz się częściej i zarobisz więcej. Oczywiście metoda działa, gdy wiesz które słowa generują zysk.

8. Stwórz wiele podstron.

Google nie tylko sprawdza co wpisujesz do reklamy, ale również oceniać treść na stronie. Jeśli chcesz wyświetlać się na słowo „odchudzanie”, a słownie nie pojawia się na stronie automatycznie masz niższy wynik jakości.

Dlatego dobrym pomysłem jest przygotowanie kilku podstron.

Zaś sklepy internetowe nie powinny odsyłać klientów do strony głównej. Gdy ktoś szuka płaszczy odeślij go do kategorii z płaszczami. Wtedy jest większa szansa, że potencjalny klient kupi.

Mam nadzieję, że moje porady były dla Ciebie cenne. Google AdWords jest wspaniałym systemem reklamowym. Szczególnie, gdy Twoje pieniądze wracają z nawiązką.

Tutaj masz artykuł o tym jak pisać lepsze reklamy AdWords.

Jeden komentarz

  • I dobrze jest stosować GA na wielu stronach (na różnych domenach), bo G lubi banować reklamy.