Jak przygotować dobrą reklamę wideo w serwisie Youtube?

Reklama youtube

Już za moment zobaczysz jak zrobić dobrą reklamę na Youtube (reklamę wideo). Poznasz prosty i skuteczny schemat.

Po pierwsze, dlaczego warto uruchomić wideo reklamę na Youtube?

  • zbudujesz listę adresową
  • obniżysz koszty budowania listy
  • twoi subskrybenci będą lepszej jakości

Mało kto wie, ale Google AdWords łagodniej traktuje reklamę w Youtube, niż w wyszukiwarce.

To dobre wieści.

Gdyż reklamując się na Youtube możesz odesłania widzów bezpośrednio do squeeze page’a.

Do przygotowania reklamy wideo na youtube, nie musisz kupować żadnej profesjonalnej kamery. Wystarczy zwykły telefon (taka reklama jest nawet bardziej wiarygodna).

Moje kampanie na Youtube, dzielę pod kątem jakości ruchu.

Najpierw reklamuję się do „zimnej publiczności”, a później do „ciepłej”. Napiszę o tym innym razem. Dziś omówię reklamę do ludzi, którzy nie mają pojęcia kim jest Adrian Kołodziej.

Teraz omówię schemat tworzenia nagrania dla kampanii wideo na Youtube.

Krok 1: Połącz konto Youtube z kontem AdWords.

Musisz stworzyć konto w serwisie Youtube i połączyć go z AdWords. Dokonasz tego na koncie reklamowym AdWords.

W górnym rogu konta AdWords klikamy „połączone konta”.

jak połączyć adwords i youtube

Następnie wybieramy Youtube.


połączenie youtube z adwords

Klikamy dodaj kanał.

adwordsyoutube3

Teraz Twoje konto Youtube jest połączone z kontem Google AdWords. Adres konta email na youtube i adwords nie musi być taki sam. Co oznacza, że jeśli Google zablokowało Twoje konto w przeszłości, możesz założyć nowe (Of course, jeśli nie naruszasz ich regulaminu)

Krok 2: Tworzenie kampanii.

Klikamy kampania → wideo.

kampania_wideo_youtube

Następnie ustawiamy podstawowe informacje.

Nazwę kampanii: wpisz dowolną nazwę. Ten element nie ma wpływu na wynik kampanii.

Budżet: na początek ustaw niski budżet dzienny np. „10 zł na dzień”.

Metoda wyświetlania: ustaw standardową. Gdy kampania okaże się sukcesem, przełącz się na metodę przyśpieszoną.

Sieci: polecam wyłączyć partnerów sieci reklamowej. Zostawiam tylko wyszukiwarka w Youtube. Dla kampanii remarketingowych zaznaczam jeszcze „filmy w Youtube”.

Lokalizacja: wybieram Polska.

Język: polski.

Resztę opcji pozostawiam standardowych, poza rotacją reklam.

Rotacja reklam: wybieram „wyświetlaj naprzemiennie”. Dzięki temu Google nie będzie optymalizowało moich reklam. Sam wybiorę najlepsze reklamy.

Resztę opcji pozostawiam bez zmian.

Teraz należy utworzyć grupę reklam.

Nazwa grup reklam: wpisz np. „kampania zimna – wideo 1”

Reklama wideo: wklej adres linku swojej reklamy z serwisu Youtube (na końcu zobaczysz jak takie wideo przygotować)

Teraz podaję format reklamy: wybieram reklamę wideo Discovery. To szczególnie przydatna opcja w kampaniach kierowanych do obcych osób. Reklama in-Stream oznacza, że twoja reklama pojawia się w innych nagraniach. Opcja in-Stream jest świetna przy remarketingu. Gorzej się sprawdza przy kampaniach kierowanych do obcej publiczności.

Następnie wybierz maksymalny CPV: ustaw np. 0.06 gr.

Następnie mamy opcje demograficzne. Osobiście wykluczam grupę docelową 18-24 lata, gdyż nie są moim targetem. U mnie tak młoda grupa nie kupuje, bo moje produkty są w klasie premium.

Zainteresowania: tego nie ustawiam.

Zawęź kierowanie: wybieram słowa kluczowe.

Wpisuję tutaj słowa kluczowe np.

reklama w adwords
reklama adwords.

Poproś AdWords o wybranie dodatkowych słów. Warto wpisać kilka fraz, powiązanych tematycznie z reklamą. Tak, aby uzyskać przyzwoity ruch.

Moje reklamy będą wyświetlane w wyszukiwarce Youtube nad wynikami organicznymi. Przynajmniej te w kampanii zimnej (kierowanej do obcych osób).

Teraz zapisujemy i dodajemy reklamę.

Trzeba dodać reklamę. Do tego zaraz wrócę.

Po pierwsze, warto zmienić miniaturę filmu na niestandardową. Tak, aby zachęcała do kliknięcia. Następnie napisz nagłówek, oraz treść reklamy.

Krok 3: Reklama

Reklamę należy przygotować wcześniej, zanim rozpoczniesz kampanię.

Po pierwsze, posłuchaj mojej reklamy.

Element #1 Tło.

Co tło mówi o Twojej osobie? Często widzę specjalistów od marketingu na tle starych drzwi. Musisz nagrywać widea w odpowiednim miejscu. Niech tło …coś sugeruje. Mówisz o wolności? Zrób nagranie na plaży.

Dobrze sprawdza się nagranie „bez tła”. Wbrew pozorom lepiej niż nagranie z tłem.

Popatrz. Moje nagranie rozpoczyna się w biurze.

tlo_nagrania

Na tle biblioteczki. W tle są książki, dobra wódka, kieliszki degustacyjne, długopisy i kartki papieru. Moimi klientami są zazwyczaj poważni przedsiębiorcy, więc nagrania „na plaży” odpadają. Takie nagrania wręcz odstraszają.

Element #2 Do kogo kierujesz wideo.

Ludzi nie interesuje kim jesteś, co robisz, albo jaki jesteś fajny (przynajmniej na początku). Ich interesuje co możesz dla nich zrobić. Dopiero w drugiej kolejności, liczy się kim jesteś.

Moje wideo rozpoczynam od słów „jeśli reklamujesz się w AdWords, albo zamierzasz …to wideo jest dla Ciebie”.

Od razu adresuję grupę docelową.

Ktoś kto w wyszukiwarce szuka informacji o AdWords, musi mieć pewność, że po wejściu na film jest we właściwym miejscu.

Element #3 Budowa wiarygodności.

Gdy ludzie wiedzą, że wideo jest dla nich, pora na budowę wiarygodności.

Ludzi wolą słuchać ekspertów. Dlatego od razu przedstawiam dowód społeczny.

„W pierwszym roku działalności moja firma wydała na reklamę AdWords ponad 680 tysięcy”

Plus wyświetlam zrzut z konta AdWords, aby dać im dowód (pamiętaj …ludzie nie wierzą rodzinie, a co dopiero marketerom)

Element #4 Obietnica.

Jaka obietnica jest specyficzna, a przy okazji wiarygodna dla Twojej grupy docelowej? Problem ze składaniem obietnic polega na tym, że marketerzy dają zbyt ogólne obietnice.

Ogólna obietnica: „Zmienię twój biznes, będziesz więcej zarabiał”

Specyficzna: „Gwarantuję, że w pierwszym kwartale zanotujesz minimum 47% wzrost”.

Moją obietnicą są niższe stawki za kliknięcie, a przy okazji wyższa pozycja reklamy w wyszukiwarce.

Z tymże …zapomnij o jakichkolwiek szalonych obietnica. Daj taką obietnicę, którą możesz spełnić.

Dając obietnicę na początku filmu, zwiększasz zaangażowanie. Nawet jeśli nie uwierzą, to i tak posłuchają co mówisz.

Element #5 Kontent.

Ludzie Twoją wartość rozpoznają głównie przez „kontent”. Jeśli twój kontent jest dobry, sami zakwalifikują Cię w roli eksperta.

Na ocenę wiarygodności wpływają 2 rzeczy

  • co klienci o Tobie słyszeli lub czytali (decyzje zewnętrzne)
  • co sami o Tobie myślą (decyzje wewnętrzne)

Z czego decyzja wewnętrzna jest 100 razy silniejsza. Widziałem zwykłych zazdrośników próbujących mi zaszkodzić. Pisali takie bzdury, że łapałem się za głowę. Pomimo tego, moja firma notuje rekordowy wzrost. Czemu? Bo mam dobry kontent. Daję ludziom ogromną wartość, nawet jeśli nie zareagują. Dzięki temu ludzi sami decydują, czy chcą iść ze mną, czy nie (decyzja wewnętrzna).

Ludzie oglądając Twoją reklamę muszą zdobyć cenne informacje.

Element #6 CTA.

Najważniejszym elementem jest wezwanie do akcji. Musisz im jasno powiedzieć co mają zrobić. Najlepiej 2-3 razy powtórzyć wezwanie do akcji.

Polecam użyć takiego sformułowania „Kliknij na link zanajdujący się w nagraniu lub w opisie nagrania”. Takie wezwanie do akcji możesz wykorzystać na Youtube lub na Facebook Ads.

Element #7 Adnotacja.

W opisie reklamy umieść link do oferty. Spójrz na zdjęcie.

opis nagrania w youtube

Jednak najważniejsza w filmie jest adnotacja. Pojawia się pod koniec nagrania i pozwala przejść do squeeze page’a.

adnotacja w youtube

Jak włączyć adnotację?

Wejdź do menadżera filmów na Youtube i edytuj nagranie.

Wybieramy adnotację i przechodzimy do ustawień. Teraz ustaw wezwanie do akcji, link i czas wyświetlania adnotacji. W ten sposób Twoja reklama youtube pozwoli Ci przekierować ludzi do linków zewnętrznych (strony sklepu, bloga, czy squeeze page’a).

reklama w youtube

Podsumowując.

Reklama youtube jest bardzo skuteczna, gdy ma odpowiednią strukturę. Teraz już wiesz jak przygotować dobre wideo do reklamy.

4 komentarze

  • A co w przypadku gdy chcesz zachęcić kogoś by kliknął w adnotacje wciągu 30 sekund by nie płacić za to wyświetlenie?
    Jak te wszystkie elementy połączyć tak szybko? Albo które pominąć?

    • Chcę przede wszystkim zainteresowane osoby, więc moja reklama i tak jest za krótka. Staram się dbać jak najbardziej o jakość, a nie ilość leadów.

  • Czy wiecie gdzie można kupić polubienia na youtube?