Jak robić marketing na Instagramie?

(Chcesz zwiększyć zyski z reklamy na Facebooku? Kliknij tutaj)

Kiedy Instagram osiągnął miliardy wyświetleń każdego dnia, stał się najmodniejszą na świecie aplikacją do udostępniania zdjęć. I choć nie jest to łatwe dla marketerów, każdy właściciel marki powinien wiedzieć, że na Instagramie jest coś więcej niż selfie i filmy z psiakami.

Dzięki publiczności liczącej ponad 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie istnieje duża szansa, że ludzie, do których próbujesz dotrzeć, używają Instagrama. Angażowanie ich w swoją markę polega na tworzeniu kreatywnych i przemyślanych treści. Korzystając ze sprytnych strategii, które pomogą rozprzestrzenić się na szeroką skalę.

Oto dziewięć przykładów marek, których marketing na Instagram jest na największym poziomie.

1. National Geographic

Marketing na instagramie

Marketing na Instagramie-National Geographic

Wiesz, co mówią: śmietanka zawsze zostaje na górze. Na Instagramie najatrakcyjniejsza treść zawsze zostanie zauważona. Po prostu wyszukaj na Instagramie National Geographic. Z 93.7 milionami obserwujących można powiedzieć, że ich zdjęcia są bardzo popularne. Bez żadnych sztuczek. Brak memów. Po prostu rewelacyjnie dobre ujęcia pobudzające wyobraźnię.

Oczywiście, National Geographic pomagają profesjonalni fotografowie, którzy spędzają całe swoje życie na poznawaniu świata. Publikując zdjęcia na Instagramie i oznaczając się odpowiednim hashtagiem, National Geographic taguje i publikuje zdjęcia wykonane przez fotografów na swoim feedzie Jest to świetny przykład symbiozy instagramowej i robienia jednej rzeczy i robienia jej bardzo, bardzo dobrze.

Odkryj się w swojej niszy i zacznij robić zdjęcia, które wywołują emocje i pobudzają wyobraźnię. Zacznij tagować popularne serwisy związane z twoją niszą. Jeżeli któreś się spodoba, to zostanie na 100% opublikowane.

2. Adidas Neo

Zarabianie na instagramie

Marketing na Instagramie-Adidas Neo

Jednym ze sposobów wprowadzenia produktu na rynek jest wydawanie milionów funtów w drogich miejscach reklamowych. Innym sposobem jest, aby twoi fani wykonali dla Ciebie całą tę pracę.

W ramach kampanii promującej ich markę Neo, Adidas poprosił swoich obserwatorów, by stworzyli posty na Instagramie inspirowane Adidasem z hashtagiem #MyNeoShoot. Obiecano, że twórcy najlepszych ekspozycji zostaną zaproszeni do pozowania w profesjonalnej sesji zdjęciowej, a wyniki konkursu zostaną opublikowane na Instagramowym kanale Adidas. Ten konkurs stał się bardzo popularny, bo każdy chciał wziąć udział w sesji fotograficznej Adidasa. Aby jeszcze bardziej rozpowszechnić informacji o konkursie, Adidas pozyskał wsparcie jednej z najpopularniejszych celebrytek na Instagramie: Seleny Gomez.
W ten sposób Adidas uzyskał 71 000 wpisów z hashtagiem #MyNeoShoot i zyskał ponad 41 000 nowych obserwujących. Pokazuje to, że pomysłowy konkurs wystarczy do zaangażowania odbiorców a potęga wpływu mediów społecznościowych jest nieograniczona.

3. Bloom and Wild

Firma na instagramie

Instagram marketing-Bloom & Wild

Nie potrzebujesz dużych kieszeni z wielkim budżetem, aby uzyskać dobry wyniki na Instagramie. Bloom & Wild są świetny przykładem tego, jak możesz rozwijać swoją firmę za pomocą reklam na Instagramie bez budżetu, jakie mają duże wpływowe marki.

Startujący w nowym biznesie jako dostawca kwiatów chciała przyciągnąć szerszą publiczność do nowo powstałej firmy. Postanowił wykorzystać Instagram. Aby jednak w pełni wykorzystać swój budżet, wykorzystali swoją istniejącą listę e-mailową do znalezienia podobnych odbiorców na Instagram za pomocą reklamy na Facebooku (W 2012 roku FB wykupił Instagram i można robić reklamy za pośrednictwem Power Edytora). Po krótkich testach stwierdził, że reklamy wideo zapewniają najlepsze współczynniki konwersji, więc zaczął robić więcej reklam wideo i puszczać je za pośrednictwem reklamy na Instagramie.

Bloom & Wild zwiększyło zamówienia bukietów o 62 procent i zaobserwowało ogromny wzrost liczby nowych klientów komentujących ich profil na Instagramie. To świetny przykład na to, w jaki sposób testowanie i analizowanie danych może pomóc Ci w maksymalnym wykorzystaniu ograniczonego budżetu.

4. Bejeweled

Marketing na Instagramie – Bejewelled

Znane osoby w mediach społecznościowych są szczególnie wpływowe na Instagramie. Tak też było w przypadku kampanii twórców aplikacji mobilnych do gier Bejewelled, którzy zaczęli współpracowali z najlepszymi influancerami na Instagramie, aby zainspirować miliony do zakupu swojej aplikacji.

Bejeweled wprowadził kampanię przedstawiając dwa kreatywne filmy na YouTube przedstawiającymi ludzi-i wpływowego influencera JiffPoma-wykorzystującego mobilną grę jako alternatywę na wolne chwile.

W kampanii wykorzystano także czołowych Instagramowiczów (w tym Davida Lopeza i Koya Webba), którzy udostępnili sobie zdjęcia grające w grę z hashtagiem #shinyplace. Ci wpływowi ludzie zachęcali swoich obserwatorów do robienia tego samego, a reszta-jak mówią-przeszła do historii.

W ciągu miesiąca od rozpoczęcia kampanii, Bejeweled wspięło się z 702 miejsca na 182 pozycję w rankingu Apple na najbardziej dochodowych amerykańskich aplikacje w App Store. Przesłanie jest jasne: jeśli możesz pozwolić sobie na opłacenie wpływowych osób w celu promowania swojego produktu lub usługi, możesz uzyskać wspaniałe wyniki.

5. Old Spice Dream Runner

Biznes na instagramie

Marketing na Instagramie-Old Spice

Wszyscy znamy ciekawe i nieprzeciętne kampanie reklamowe Old Spice. Ale czasami te kampanie mogą stać się większym ciężarem niż dobrodziejstwem. W jaki sposób Old Spice pozostaje na czele ostentacyjnej reklamy? Jak tworzyć atrakcyjne kampanie marketingowe, gdy większość odbiorców wie czego może się spodziewać? Odpowiedzią Old Spice zrobienie reklamy na nieznanym dla nich polu: w mediach społecznościowych.

Tak się stało z kampanią Dream Runner.

Biegacze nigdy nie mieli tego tak dobrze. Istnieje wiele aplikacji śledzących nasze poczynania biegowe i wyznaczające trasy, którymi podążałeś, gdy biegasz po mieście. Możesz nawet udostępniać na mediach społecznościowych trasę, którą właśnie pokonałeś. Old Spice chciała zachęcać swoich odbiorców czymś innym niż konkurencja.

Kampania Dream Runner zachęcała obserwatorów do wygrywania rzeczy, publikując zdjęcia przebiegnącia trasy w kształcie nagrody, którą chcieli wygrać-wraz z hashtagiem #runoldspice. (na przykład kubka) Hasło sloganowe tej kampanii przedstawiało się tak: „Jeśli biegnąć możesz uzyskać kształt tego, czego pragniesz, możesz to również wygrać” (Według przeprowadzonej ankiety przez Aimii, millenialsi są o 44% bardziej skłonni do promowania produktu w mediach społecznościowych, jeśli są nagradzani).

Ponownie, wpływowi Instagrammerzy odegrali kluczową rolę w staraniu się Old Spice’a w osiągnięciu celów kampanii: przedstawili aplikacje jako innowacyjną markę i promowali w najlepszy możliwy sposób.

Old Spice zaprosił największe osobistości, takie jak Logan Paul (artysta estradowy), Kevin LaSean (muzyk i entuzjasta fitnessu) i Shalvis (specjalista od parkour) do wzięcia udziału w kampanii. To było bardzo sprytne. Wszystkie te trzy osoby są bardzo popularne wśród docelowej grupy demograficznej. Wszystkie trzy osoby propagują zdrowy tryb życia i dobrą kondycję. A Logan Paul ma dodatkowo duże poczucie humoru, co bardzo pomagało.

To świetny przykład wykorzystania w pełni potencjału marketingowego poprzez wybranie wpływowych osób, które już pasują do marki, w celu promowania produktu, który potencjalnie będzie lubiany przez większość osób śledzących Instagramowe profile takich ludzi jak Logan Poul, Kevin LaSean i Shalvis.

6. Chanel

Marketing na Instagramie-Chanel

Co robisz, jeśli nie możesz dotrzeć do swojego docelowego rynku? Idź do ludzi, którzy mogą. Wyjaśnię Ci to w ten sposób. Czy wiesz, dlaczego Chanel zaprosiła najlepszych światowych blogerów mody i urody na południu Francji na bezpłatne warsztaty?

Widzisz, Chanel chciała dobrze wypromować wypuszczenie swoich nowych perfum nr 5 L’Eau. Shindig na południu Francji był kimś, kto jest członkiem społeczności blogerów modowych. Firma Chanel miała jeszcze jeden cel, chciał przekazać blogerom informacje o swoich zakładach produkcyjnych w mieście Grasie na Riwierze. Firma Chanel, żeby osiągnąć ten cel, pozwolił blogerom zobaczyć pola z kwiatami, z których produkowane są perfumy. To dało obraz autentyczności marce.

Zachęcało blogerów do udokumentowania swojej przygody na Instagramie za pomocą hashtagów #newchanel5 i #chanelgrasse. Rezultaty tej kampanii były zdumiewające. Hashtag #newchanel5 wygenerował ponad 1600 wpisów (zarówno przez influencerów, jak i przez użytkowników, którzy wstawiali swoje własne posty). # newchanel5 miał ponad 900 000 polubień w pierwszym miesiącu kampanii.

Strategia Chanel polegająca na tym, że trafiła do swoich fanów mody i urody, dotarła do 9 milionów ludzi w mediach społecznościowych. Ale chodziło o więcej niż zasięg. Ta kampania jest odpowiedzią na pragnienie konsumenta, by zobaczyć co się dzieje behind the scenes. Aby spojrzeć za kulisy. Aby uzyskać pewność co do autentyczności i pochodzenia produktu oraz jego czystości. Czy Twoja marka mogłaby zrobić coś podobnego?

7. Sonic Drive-In

Insta zarabianie pieniędzy

Marketing na Instagramie – Sonic Drive-in

Jeśli Instagram jest synonimem jakiegoś kształtu, to niewątpliwie jest to kwadrat. Sonic Drive-In chętni z tego kształtu skorzystał, żeby się wypromować za pomącą Instagrama.

Oto sedno kampanii. Kwadratowe koktajle mleczne-stworzone przez kulinarnego szefa kuchni Instagrammera Jacques LaMerde-zostały sprzedane podczas Festiwalu Muzyki i Sztuki Coachella. Aplikacja Instagramowa umożliwiła ludziom wybranie smaku dzięki aplikacji, a za sprawą reklamy sprawiła, że każdy mógł odebrać swój koktajl będąc na festiwalu (dzięki sprytnemu wysłaniu reklamy używając geolokalizacji), Jeżeli zrobiłeś sobie zdjęcie z koktajlem używałeś hashtagu #SquareShakes drugi koktajl był gratis.

Kampania ta wygenerowała 26 000 laików, 1000 komentarzy i zwiększyła liczbę obserwatorów Sonic z 118 000 do 129 000. Jest to kolejny przykład, w którym Instagram był jedynie narzędziem dla bardzo starej strategii marketingowej. Sonic chciał wypromować swoje nowe desery, a dodanie drugiego za darmo było jednym z najlepszych posunięć strategicznych, prawda?

Mieszanie tradycyjnych strategii marketingowych z technologią cyfrową w kreatywny sposób może przynieść ponadprzeciętne rezultaty.

8. Airbnb

Marketing na Instagramie-AirBnB

Jaki jest najlepsze pomysły na kampanię marketingowe? Fotografie, wideo, a może sam głos? Właściwy pomysł może zdziałać cuda-niezależnie od kanałów, na których to upublicznisz. Niestety, większość marek często popełniają błąd, myśląc, że samo wymyślenie sloganu wystarczy. Airbnb jednak nie jest jedną z nich.

Kampania „Nie jedź tam, mieszkaj tam”, jest przykładem mocnego przekazu i wezwaniem do działania. Airbnb wsparł ją idealnie na Instagramie, publikując wygenerowane przez użytkowników zdjęcia z ich domów i ich zachęcając do tego również gości, którzy korzystają z usług wynajęcia domu, lub pokoju. To sprawia, że ​​Airbnb jest prawdziwy. Daje użytkownikom perspektywę, z którą mogą się zaangażować. I zdobywać tysiące lików pod każdym postem Airbnb.

To prosty przykład bycia realnym w social mediach. Upewnienij się, że pomysł na kampanię odzwierciedla dobrze Twoją markę i buduje twój wizerunek poprzez odpowiedni marketing.

9. 10 Cal Jelly Hartley’a

Marketing na Instagramie – Hartleys

Hartley chciał dotrzeć do wielu osób z wiadomością o nowej nisko kalorycznej galaretki Cal Cally wśród brytyjskich kobiet w wieku od 25 do 34 lat. Firma wybrał styczeń do promocji. Dlaczego? Bo to najlepszy okres, kiedy to ludzie mają najwięcej wyzwań związanych z odchudzaniem.

Kampania w mediach społecznościowych-obejmująca Facebooka, Twittera i Instagram-opierała się na sloganie „Czy jesteś # 10CalAngel, czy #DietDevil?” (czy jesteś jak 10 kaloryczny anioł, czy raczej diabeł dietetyczny) Hartley wysyłał pakiety po 10 galaretek do wpływających influnecerów z branży odchudzania lub diety na Instagramie (do tych, co mieli 10 000 obserwujących plus) w zamian prosił o publikacje promujące galaretki. Tak o to Hartley uzyskał niesamowite wyniki.

104 internautów na Instagramie zaangażowanych w kampanię, publikując do swoich obserwatorów 295 razy. To dało Hartleyowi 146-procentowy wskaźnik zaangażowania i podwoiło liczbę obserwujących markę. Najważniejsze jednak było to, że, wzrosła również sprzedaż nisko kalorycznych galaretek.

Przekaz dla Ciebie…

Marketing na Instagramie może być trudny do zrobienia. Ale – jak pokazują powyższe case study-nie jest to niemożliwe. Instagram to wizualne medium. Zastanów się, jak wizualnie zaprezentować swoją markę. Wykorzystuj treści generowane przez użytkowników i stwórz sposoby na nagradzania ludzi za publikowanie zdjęć promujących twoją markę.

Zastanów się, jak korzystać z Instagrama, by oferować gratisy. Połącz siły z wpływowymi osobami na Instagramie i użyj ich perswazyjnej moc, aby dotrzeć do Twojej grupy docelowej. Nie musisz być sprzedawcą, ale koniecznie musisz znać swoją markę. I pamiętaj, mała kreatywność może zmienić dużo twoje wyniki.

Eligiusz Zrubek z www.MyslJakMilioner.com

0 shares
Adrian Kołodziej od 8 lat pomaga małym i średnim firmom tworzyć rentowniejsze kampanie reklamowe. Na reklamę internetową wydał już 4 mln złotych. Teraz dzieli się swoimi odkryciami na blogu DirectResponse.pl
Previous Post

Płatny ruch v.s darmowy

Next Post

4 lekcje od Starbucksa, które możesz skopiować u siebie