Jak stworzyć lepszą reklamę na facebooku?

Wydałem 31 580, 58 zł, aby przetestować ponad 700 różnych kreacji reklamowych. Wszystko po to, aby znaleźć skuteczny szablon i sprawdzić jak wygląda skuteczna reklama na facebooku.

Testowałem 4 najważniejsze elementy:

  • treść,
  • nagłówek,
  • opis,
  • oraz zdjęcie.

W tym wpisie skupię się na zdjęciach, a na samym dole masz link do wszystkich wyników.

1. Twoja reklama musi być powiązana z tym co oferujesz.

Nie umieszczaj w reklamie zdjęcia kobiety. Oczywiście takie zdjęcie przyciąga większą uwagę, ale czy jest związane z tym co oferujesz?

Twój obraz musi:

  • jasno sugerować co oferujesz po kliknięciu
  • być powiązany z treścią reklamy i stroną docelową
  • kierowany do właściwej grupy docelowej

Wybór dobrego obrazka nie jest prosty. Twój obrazek ma skupiać uwagę właściwych osób, oraz przekazywać informacje bez słów.

David Ogilvy powtarzał „jeśli nie masz pomysłu na zdjęcie, nie uratuje Cię najlepszy fotograf”.

Spójrz na moje reklamy.

jak_reklamowac_firme_na_facebooku
reklama_na_facebooku

Treść jest idealnie połączona z obrazem. Jasno sugeruje, co dostaniesz jak wejdziesz na stronę.

W swoich obrazach chciałem zasugerować, że posiadam skuteczny szablon. Zdjęcie mówi więcej niż 1000 słów.

Ponadto obraz jest zgodny z tym co oferuje. Przyciąga wzrok, ale przede wszystkim jest zgodny z tym co oferuje na stronie Landing Page.

Popatrz na reklamę adespresso:

„Myślisz o kupieniu lajków na Facebooku? Pomyśl jeszcze raz!”

Skuteczna reklama na facebooku
Skuteczna reklama na facebooku

2. Zwróć uwagę na kolory.

kreacja reklamowa na Facebooku

Facebook ma niebieską szatę graficzną. Dlatego dobrze jeśli reklama kontrastuje z szatą graficzną facebooka.

Ta reguła nie zawsze jest skuteczna, ale w większości przypadków tak. Moje najlepsze reklamy używają kolorów kontrastujących.

3. Dodaj tekst do zdjęcia.

Facebook pozwala dodać tekst, który nie przekracza 20% powierzchni. To ważna informacja, gdyż ludzie nie czytają wszystkich wpisów, tylko skanują walla. Jeśli reklama wyświetla się w aktualnościach, może zostać pominięta. Dobra wiadomość jest taka, że obrazek szybciej skupia uwagę niż tekst.

Umieszczając w nim wezwanie do akcji, albo ofertę – wspomagasz swoją kreację.

4. Ilustracja zamiast zdjęcia.

W moich reklamach używam głównie ilustracji zamiast zdjęć. Dlaczego? Zauważyłem, że mają wyższą skuteczność.

Dodatkowo są częściej zatwierdzane niż zdjęcia. Wrzucając screen z reklamy na facebooku, naruszam regulamin. Jednak umieszczając ilustrację, moja reklama jest zatwierdzana.

Ponadto ilustracje mają wyższy CTR, niż zwykłe zdjęcia.

Jeśli nie wiesz jak ustawić reklamę na facebooku i wybrać grupę docelową – przeczytaj mój poprzedni wpis.

Powiązane frazy:

  • skuteczność reklamy na facebooku
Tags:
Adrian Kołodziej jest ekspertem do spraw marketingu, budowania lejków sprzedażowych i generowania leadów. Jest czołowym liderem na rynku marketingu internetowego. Jego agencja reklamowa pomaga małym firmom zdobywać klientów przez internet. Swoja karierę rozpoczął w 2009 roku. W ciągu roku zbudował listę na 750 000 adresów. Od tamtego czasu zajmuje się generowaniem leadów, budowaniem list i projektowaniem całych kampanii dla klientów prywatnych.
Previous Post

Reklama na facebooku

Next Post

Jak Zwiększyć Skuteczność Mailingów 3 Krotnie?

Next Post

Jak Zwiększyć Skuteczność Mailingów 3 Krotnie?