Wszystkie sekrety reklamy na Facebooku w jednym artykule. • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Wszystkie sekrety reklamy na Facebooku w jednym artykule.

Facebook Ads

Jeśli masz dobry produkt lub usługę, a masz za mało klientów – to musisz skorzystać z reklamy. Oczywiście do wyborów masz wiele platform reklamowych, ale w tym wpisie zobaczysz jak kupić reklamę na Facebooku.

Na reklamę facebookową wydałem ponad 210 tysięcy złotych.

Początki nie były różowe. Najpierw budowałem listy fanów. Tylko na tym straciłem. Co ostatecznie spowodowało, że porzuciłem fanpage. Później otworzyłem nowe konto i zacząłem reklamować oferty. Też straciłem. W końcu po przeprowadzeniu setki eksperymentów nauczyłem się jak tanio i efektywnie promować firmę. Do tego stopnia, że zacząłem prowadziłem kampanie moim prywatnym klientom. Jeden z nich wydaje 10 tysięcy miesięcznie na reklamę, a zarabia 2 mln zł rocznie.

Oto wyniki moich eksperymentów.

1. Najpierw testy, później odkręcamy kurki.

Facebook to lis. Nie ustawiamy lisa do pilnowania kurnika. Dlatego najpierw wydawaj małe kwoty. Wydawaj maksymalnie 100 zł na test. W ten sposób odkryjesz na jakie zdjęcia i teksty reagują Twoi potencjalni klienci. Dopiero, gdy wiesz kto reaguje na reklamę, oraz która kreacja reklamowa jest skuteczna, dopiero wtedy odkręcaj kurki.

Jak myślisz, która reklama jest skuteczniejsza?

Reklama na Facebooku

Skuteczniejsza jest reklama po lewej stronie. Jest częściej klikana i tańsza.

2. Zdjęcie reklamy.

W 75% za klikalność w reklamę odpowiada zdjęcie. Po przetestowaniu setki kreacji reklamowych najlepiej sprawdzają się ilustracje, zdjęcia twarzy, zdjęcia przed/po (z tym należy uważać), oraz wizualizacje tego co oferujesz. Pamiętaj, że im częściej reklama jest klikana, tym wyższy wskaźnik dopasowania i niższe stawki za kliknięcie.

(tutaj przykład jednej z lepszych kreacji jaką przygotowałem dla klienta).

3. Nagłówek.

Nagłówek mówi co oferujesz. Przetestowałem wiele różnych nagłówków. Najlepsze nagłówki były krótki. Maksymalnie od 2-5 słów. Zazwyczaj krótsze nagłówki dawały lepsze wyniki i efekty.

(tutaj mamy przykład nagłówka firmy Google. Nawet Google reklamuje się na Facebooku)

Zobacz wyniki eksperymentu u mojego klienta (branża Forex). W tej branży koszty za kliknięcie są zabójczo wysokie. Dlatego uruchomiłem szereg testów. Testowałem w reklamie różne nagłówki. Popatrz jak zmieniły się stawki za kliknięcie.

4. Tekst.

Tekst znajduje się nad obrazkiem. Badania pokazują, że najlepszy tekst zawiera 15 słów. Nie zawsze tak jest. Czasami bardzo krótki lub bardzo długi przynosi lepsze wyniki.

Spójrz jak zmieniają się stawki za kliknięcie, gdy napiszesz lepszy tekst.

5. Opis.

Opis w aktualnościach jest podsumowaniem całej oferty. Wiele osób uważa, że najlepszy tekst ma od 5 do 20 słów. To nieprawda. Tutaj nie ma reguły. Musisz próbować, aż znajdziesz optymalny opis.

6. Przycisk

Facebook pozwala ustawić przycisk wezwania do akcji. Do wyboru mamy kilka przycisków. Reklama bez przycisku jest zazwyczaj od 30-40% droższa. Dlatego dodanie przycisku ma sens. Reklamując raport testowałem kilka przycisków:

  • obejrzyj
  • brak przycisku
  • więcej informacji
  • czy pobierz.

Najskuteczniejszy okazał się przycisk pobierz. Generował o 0.21 zł tańsze kliknięcia niż brak przycisku.

Chcesz więcej informacji o tym jak tworzyć lepsze reklamy? Pobierz raport z przykładami najskuteczniejszych reklam na Facebooku albo zamów mój kurs Facebook Ads.

Objaśnię Ci jak dobrze, mądrze i z głową wydać pieniądze na promocję firmy.

Jak przeprowadzić testy reklam?

Istnieją różne sposoby. Przedstawię mój sposób.

Po pierwsze uruchamiamy 1 kampanię i jako cel wybieramy „RUCH”. Po prostu chcę rozliczać się za każde kliknięcie (to daje najbardziej wiarygodne dane).

Następnie tworzę 5 zestawów reklamowych. Do każdego zestawu wkładam 4 reklamy. W każdym zestawie testuję coś innego.

Zestaw 1 – testuje 4 różne obrazki. Przetestuj ilustrację, własne zdjęcie, wizualizację produktu, oraz jeden dowolny obraz (związany z tym co oferujesz). Po uzyskaniu przynajmniej 30 kliknięć na każdy obraz, sprawdzam stawki za kliknięcie i CTR reklamy. Następnie wyciągam wnioski. Sprawdzam czy lepiej działają ilustracje, czy np. zdjęcia. Następnie uruchamiam ponownie test, tym raz testując np. 4 rodzaje ilustracji (albo to co dawało najlepsze stawki za kliknięcie).

Zestaw 2 – Przetestuj 4 rodzaje nagłówka. 2 krótkie i 2 długie. W ten sposób zobaczymy na co reagują nasi potencjalni klienci.

Zestaw 3 – Tekst. W pierwszej kolejności testuję rodzaje tekstu. Niech jeden jest oparty na aspiracjach klientach, inny bólu, jeszcze inny dowodzie społecznym. Następnie, gdy widzę na co reaguje publiczność, testuję 4 rodzaje tego samego tekstu (zmieniając długość tekstu).

Zestaw 4 – Opis. Tutaj od razu testuje 4 rodzaje opisu. Na prawdę ciężko trafić w najlepszy. W tym przypadku nie ma reguł. Testuj długość, oraz klarowność opisu.

Zestaw 5 – przetestuj kilka przycisków. Spróbuj również uruchomić reklamę bez przycisku. Następnie sprawdź jaki przycisk najlepiej się sprawdza.

Po przeprowadzeniu testu, wiemy jaki obraz i treść się sprawdza. Teraz tworzymy idealną reklamę i nie przestajemy testować. Czasem zmiana 1 słowa potrafi podnieść konwersję kilkukrotnie.

Chcesz więcej informacji o tym jak tworzyć lepsze reklamy? Pobierz raport z przykładami najskuteczniejszych reklam na Facebooku albo zamów mój kurs Facebook Ads.

Objaśnię Ci jak dobrze, mądrze i z głową wydać pieniądze na promocję firmy.

Adrian Kołodziej

2 komentarze

  • Super Sprawa. Pierwszy wartościowy artykuł jaki znalazłem od 12 miesięcy przeglądania Facebooka. Do tej pory trafiałem na samo gdybanie, schodziło mi na wysłuchiwaniu głupot mnóstwo czasu zanim ktoś przeszedł do rzeczy, których było na 3 sekundy, a tu wreszcie same fakty!

  • Ja mam taki problem, że Facebook wyświetla tylko najlepiej działającą reklamę spośród wszystkich reklam zestawu i nie wiem jak przetestować te pozostałe. Można zapałzować tę wyświetlaną reklamę aby inne zostały przetestowane. Tak to się robi w praktyce? Czy są jakieś automatyczne metody?