Jak założyć, uruchomić i odnieść sukces w pierwszym biznesie? • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak założyć, uruchomić i odnieść sukces w pierwszym biznesie?

Pamiętam to jak dziś.

Przychodził z zajęć, rzucałem plecak w kąt i dziko rzucałem się na czajnik. Zalewałem wiadro kawy i siadałem do pracy.

Mieszkałem w pokoju, który jednocześnie był biurem, sypialnią i pokojem gościnnym. Wszystko na 20m2.

Nie miałem w pokoju lodówki. Trzymałem jedzenie za oknem, albo nie kupowałem nic, co może się popsuć. Ubikacja była na korytarzu.

W takich warunkach powstawał mój pierwszy start-up.

Patrzę na statystyki subskrypcji i widzę 47 czytelników.

Ilu klientów? Nie było żadnego.

Tak zaczynała się moja przygoda. Jak sobie poradzić na początku? Odpowiedź znajdziesz poniżej:

1. Nie musi być najlepszy na rynku.

Nie staraj się być liderem, ani ekspertem. Na początku studiuj rynek. Staraj się odkryć kim są klienci, co kupują, co konkurencja robi dobrze i źle. Staraj się przygotować ofertę, która jest lepsza od konkurencji. Dobra analiza jest ważniejsza, niż cokolwiek innego.

2. Śledź swoje statystyki (dokładniej mówię o tym w Modelu X).

Większość firm nie śledzi swoich liczb. W dużych firmach jest miejsce na duży margines błędów. Małe firmy mają mały margines błędu. Musisz wyznaczyć sobie budżet miesięczny i starać się cały czas budować listę. Wybierając odpowiednie osoby na listę.

Następnie sprawdzaj ile kosztuje pozyskanie subskrybenta, ile kosztuje pozyskanie klienta i ile klient wydaje w ciągu całego życia.

Mogę wydać na pozyskanie klienta więcej, niż wiele firm, bo mam dużo produktów, a klienci wracają i kupują. Statystyczny Kowalski nie kupuje tylko ebooka, ale wiele innych materiałów.

Firmy, które mają dane historyczne mogą zobaczyć ile jest wart klient w czasie. Startupy muszą zakładać jakąś cyfrę.

Dziś moja firma nie skupia się na kosztach subskrypcji. Ważne ile osób jesteśmy w stanie przekonać do zakupu i ile osób statystycznie kupi w przyszłości.

3. Śledzenie. Nie możesz podejmować mądrych decyzji jeśli nie monitorujesz ROI.

Jeśli kupuję reklamę na Facebooku to chce wiedzieć ile są warci klienci w czasie. Czasami lepiej wydać więcej na pozyskanie klienta, gdy wiem, że w przyszłości będzie więcej wart.

4. Testuj! Musisz dużo testować i wiedzieć co testujesz. Nie testuj bez celu!

a) nigdy nie testuj wszystkiego naraz. Testuj po jednej rzeczy naraz. Dziś testuj nagłówki, a jutro gwarancje. Następnie sprawdź, czy lepsze są wideo oferty, czy sales lettery.

b) wyciągaj wnioski z porażki. Ten problem dotyczy wielu graczy. Marketerzy testują, ale nie uczą się na własnych błędach. Bardzo często wielokrotnie popełniają ten sam błąd.

Myślę, że te 4 czynniki są niezwykle istotne, gdy Twój biznes raczkuje.

Comments are closed.