Jak zbudować listę adresową w 4 krokach? • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak zbudować listę adresową w 4 krokach?

„Ktoś kto ma listę 10 000 subskrybentów, czytelników czy klientów już nigdy nie będzie musiał zajmować się pracą”

Joe Vitale

Lista jest lwią częścią biznesu.

Możesz zabrać moje produkty, przejąć mój zespół, a nawet ukraść komputer. Zostaw mi listę, a za rok będę w tym samym punkcie, co teraz.

Lista jest najważniejszym elementem wirtualnego biznesu. W Modelu X opisywałem jak największe wydawnictwo direct response na świecie prowadzi marketing. Dla nich lista jest podstawą całej strategii.

Samo zbudowanie listy nie jest trudne. Swego czasu budowałem listę w tempie 1500 adresów na dzień. Dziś bardziej koncentruję się na jakości, niż ilości.

W każdym razie …nie ważne, czy prowadzisz firmę usługową, sprzedajesz szkolenia, czy jesteś w branży ecommerce …musisz mieć listę.

Dla przykładu wczoraj zarobiłem 28 tysięcy na jednym kliencie.

I to nie jest jakiś odosobniony przypadek. Mam klientów prywatnych, którzy płacą mi co miesiąc.

Nigdy bym tego nie osiągnął, gdyby nie silna relacja z moimi czytelnikami.

Sama lista to tylko adresy…nic więcej. Ale gdy ludzie Ci ufają, wtedy masz niezwykle dochodowy kanał dystrybucji.

Żeby zbudować listę musisz:

  • przygotować lead magnet
  • stworzyć stronę squeeze page
  • połączyć stronę z autoresponderem
  • mieć produkty do sprzedaży.

Teraz szerzej omówię całą strategię budowania listy adresowej.

1. Lead Magnet

Lead magnet jest elementem krytycznym każdego biznesu. To małą próbka tego, co oferujesz. W moim Laboratorium Konwersji masz 40 pomysłów na lead magnet.

Więc jeśli masz dostęp, przejdź do drugiego tygodnia i pobierz listę.

Jeśli jednak nie masz dostępu musisz coś zrozumieć. Dobry lead magnet jest bardzo specyficzny i daje natychmiastową gratyfikację.

Przykładowo u pewnego dewelopera, jako lead magnet zastosowałem check listę. Po jej pobraniu od razu wiesz jak ocenić działkę inwestycyjną. Po prostu sprawdzasz na liście, czy działka spełnia wymogi z listy.

Jeden z moich klientów ma szkołę jazdy. W sumie największą w Warszawie i prawdopodobnie największą w Polsce. U niego też użyłem lead magnetu. Dałem potencjalnym klientom darmowy kurs w którym napisałem jak zdać egzamin za pierwszym razem. Z perspektywy czasu, myślę że mógłbym spróbować jeszcze jeden pomysł „lista tras egzaminacyjnych w Warszawie”. Więc pomysłów jest sporo. Trzeba tylko, coś wybrać.

2. Squeeze Page

Strona squeeze page oferuje lead magnet w zamian za maila. W sklepach ecommercowych twoją stroną squeeeze page może być popup oferujący darmową wysyłkę, po podaniu maila. W tym wypadku lead magnetem jest darmowa wysyłka. Jednak większość firm powinna stosować strony squeeze page.

Nie potrzebujesz bloga, ładnej strony, ani specjalistycznego oprogramowania. Potrzebujesz strony squeeze page, oraz listy.

Gdy nie masz pojęcia jak stronę squeeze page przygotować użyj oprogramowania Optimizepress, Getall lub Leadpages.

Osobiście stosuję optimizepress, gdyż płacisz raz i masz dostęp do bardzo dobrego softu.

Strona suqeeze page na „zimnym ruchu” (z reklamy) ma skuteczność na poziomie 20-25%. Czyli na 100 wizyt 20-25 osób poda maila. Im bardziej atrakcyjny lead magnet, tym wyższa skuteczność.

Strony Squeeze Page nie są wymysłem internetowych marketerów. Pomysł narodził się ponad 100 lat temu. Pochodzi ze świata offline.

Tylko popatrz:

Reklama oferuje bezpłatną próbkę jeśli podasz adres zamieszkania.

Strony squeeze page są ewolucją tego systemu. Zaś maile zastąpiły direct mailing (tradycyjne listy).

3. Połącz stronę z autoresponderem.

Każda firma powinna posiadać autoresponder. Wyobraź sobie, że jeden z moich klientów miał listę na kilka tysięcy osób …i wysyłał osobną wiadomość do każdego. Siedział przez kilka godzin i każdemu wysłał maila (pozdrawiam Danielu:).

To strata czasu. Potrzebujesz systemu do email marketingu.

4. Produkty do sprzedaży.

Rodzaje produktów, które warto mieć:

  • produkty wejściowe (tanie i dobre. Zamieniają listę adresową w listę klientów)
  • produkty upsellowe (powiększają wartość koszyka)
  • produkty flagowe (te które chcesz docelowo sprzedać)
  • produkty zapleczowe (wysokomarżowe. Dla wąskiej grupy klientów).

Gdy zaczynasz możesz mieć tylko produkt wejściowy i 2 produkty upsellowe. Z czasem dorobisz się kolejnych produktów.

Znam firmy, które mają tylko produkty zapleczowe i nic więcej. Idealnym przykładem jest mój wspólnik. Nie sprzedaje nic taniego. Utrzymuje się na rynku, ponieważ sprzedaje mało, ale za bardzo duże pieniądze. Więc wychodzi na swoje.

UWAGA.

Rozumiem, że nie jesteś osobą techniczną. Nic nie szkodzi. W moim Laboratorium Konwersji (już w drugim tygodniu) masz dokładny opis jak uruchomić pierwszą sprzedaż. Pokazuje jak projektuję lejek sprzedażowy na ekranie mojego komputera.

Więc jeśli jeszcze do nas nie dołączyłeś, wejdź tutaj.

Pamiętaj też, że otrzymujesz moje wsparcie w formie konsultacji. Kiedy czegoś nie wierz, możesz zapytać. Na pewno Ci pomogę.

Życzę Wesołych Świąt,
Bóg z Tobą!

Adrian Kołodziej

Bądź pierwszy i zostaw swój komentarz. Nie bądź nieśmiały.

Dołącz do dyskusji

Możesz używać HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>