Jak zdobyć nowych klientów, oraz w jaki sposób przekonać ich do kupowania kolejnych produktów • DirectResponse.pl - Adrian KołodziejDirectResponse.pl – Adrian Kołodziej

Jak zdobyć nowych klientów, oraz w jaki sposób przekonać ich do kupowania kolejnych produktów

Jeśli jesteś starą wygą w marketingu z pewnością słyszłeś magiczne zdanie:

„Łatwiej jest utrzymać dotychczasowego klienta, niż zdobyć nowego”.

Co oznacza, że musisz więcej czasu poświęcić na starych klientów.

Po części taka strategia ma sens. U mnie 70% transakcji wykonują byli klienci. Ale wciąż 30% transakcji dokonują nowi klienci.

Niektórzy cieszą się, gdy 90% transakcji dokonują byli klienci.

Ale nie mają pojęcia, że popełniają błąd.

Poświęcając 100% uwagi byłym klientom kurczysz biznes. Bo część klientów wypada z biznesu i musisz ich zastępować nowymi.

Ale nowi klienci są sceptyczni, twoja oferta musi być piekielnie dobra, a cena przekonywać do zakupu.

Dlatego wiele czasu poświęcam na pozyskiwanie nowych klientów.

Po pierwsze staram się, aby jak najwięcej osób ode mnie kupiło. Nigdy nie wiem kto będzie dobrym klientem.Dlatego oferuje ludziom dobry produkt wejściowy, który ostro reklamuję. To może być książka, raport lub kilka nagrań wideo.

Ważne, aby klienci pragnęli produktu. To musi być dla nich Święty Graal.

Po wejściu na ofertę ich emocje muszą zrobić swoje. Dlatego Twój produkt powinien dawać obietnicę zmiany. Dawać nową szansę i nadzieję. Oczywiście obietnica musi być wiarygodna.

Cena takiego produktu jest stosunkowo niska.

Nie muszę na nim zarabiać.

Jeśli produkt jest świetny …klienci kupią drugi raz. Może nie od razu, ale w ciągu 90 dni powinni dokonać kolejnego zakupu.

Dużo zależy od tego co oferujesz.

Dlatego marketing nie kończy się po zakupie.

Dam Ci przykład.

Kiedyś kupiłem ksiażkę o zarabianiu na nieruchomościach. Po jej przeczytaniu chciałem kupić mieszkanie. Książka była bardzo inspirująca.

Rozumiesz? Najlepiej pisać książki w taki sposób, aby cały czas motywowały i dawały nadzieję.

Sam kontent nie jest aż tak ważny jak inspiracja.

Kolejnym ważnym elementem jest budowa relacji.

Jest wiele sposobów, aby zbudować relacje online.

Gdy zaczynałem prowadziłem bloga.

Czytelnicy wysyłali mi na maila swoje historie, zapytania i prośby.

Następnie publikowałem odpowiedzi na blogu.

Oczywiście na blogu był link do mojej książki i możliwość zapisu na listę.

Na początku strategia nie przynosiła efektów. Pisałem hobbistycznie. Z czasem miałem kilku stały czytelników. Po roku miałem rzeszę czytelników i klientów.

Ludzie zawsze szukają rady fachowca.

Gdy pomagasz i piszesz w bardzo osobistym tonie, to ludzie zaczynają Ci ufać. Wtedy sprzedaż rośnie.

Dziś wolę codziennie pisać mailing. Jakoś zaniedbałem bloga. Może w przyszłości do tego wrócę? Kto wie…wszystko zależy od Ciebie.

Ważne, aby mieć z ludźmi kontakt. Wiem, że tutaj jest sporo pracy, ale dobrej jakości lista wszystko Ci wynagrodzi.

Następnym elementem systemu jest produkt back-endowy. Czyli produkt przeznaczony do wąskiej grupy klientów.

Ten produkt musi być już wyspecjalizowany i drogi. Dlaczego? Bo klienci potrzebują jeszcze więcej informacji.

Specjalistycznych…

Tutaj cena jest kluczowym elementem. Musi być wysoka.

Cena przyciąga najlepszych klientów, a Tobie daje spory zysk.

Większość firm umiera bez produktów back-endowych.

Sprzedaży backe-endowej dokonuje się dopiero wtedy, gdy klient wie kim jesteś. Wie co dla niego możesz zrobić. W ten sposób znikają opory cenowe.

Paradokslanie produkt back-end łatwiej sprzedać, niż wejściowy (gdy stosowałeś się do poprzednich zaleceń).

Wiem, że to co pisze może się wydawać trochę przetłaczające…

Ale w moim podręczniku „Model X” masz wszystko usystematyzowane i rozbite na czynniki pierwsze.

Kliknij tutaj, aby go zobaczyć >>>

Comments are closed.